Mälarenergi Elnät tecknar avtal med Bulten i Hallstahammar

Mälarenergi Elnäts entreprenadavdelning har tecknat avtal om att ta eldriftsansvaret för Bultens högspänningsanläggningar i Hallstahammar. Avtalsperioden sträcker sig minst fem år fram i tiden och innefattar även ansvar för förebyggande underhåll av anläggningarna.

Entreprenadavdelningen vid Mälarenergi Elnät AB har tecknat avtal med Bulten Hallstahammar AB. Syftet med avtalet är att minimera störningar och avbrott vid Bultens produktionsanläggningar i Hallstahammar. Detta sker genom att Mälarenergi Elnät tar ett helhetsansvar för eldriften av deras högspänningsanläggningar. Samarbetet innebär även att Mälarenergi Elnät kommer att utföra allt förebyggande underhåll samt hålla beredskap och avhjälpa eventuella fel i anläggningarna. Avtalet gäller från och med november 2008 och tills vidare under minst fem år.

-Vi är oerhört glada över att Bulten i Hallstahammar valt oss som leverantör. Vår ambition är att knyta till oss fler företag med liknande behov som Bulten i Hallstahammar, där vi kan fördjupa samarbetet och bidra med vår långa erfarenhet inom området, säger Roger Westlund, affärsansvarig vid entreprenadavdelningen Mälarenergi Elnät AB.

Mälarenergi Elnäts Entreprenadavdelning avser att öka den externa verksamheten och knyta fler samarbetsavtal med viktiga kunder inom de närmaste åren. Företaget ser stora möjligheter att erbjuda entreprenadtjänster utifrån kundanpassade lösningar för att säkerställa driften av kundernas elanläggningar.
För mer information kontakta:

Mälarenergi Elnät AB
Affärsansvarig, Entreprenad