Hitta din drömgolf i Malaysia

Till redaktionen

Under 2014 kommer Malaysia att lyftas fram som golfdestination för svenska resenärer.Det är organisationen Malaysia Golf Tourism Association (MGTA) som har i uppgift att berätta om och underlätta för skandinaviska golfresenärer att få veta mer om Malaysia som golfresmål. Bland annat via sajten http://www.golftourismmalaysia.com.

Organisationen kommer också att synas på Mynewsdesk med pressmeddelanden, nyheter, bilder och kontaktpersoner.I bifogade texter (på engelska) får du som redaktör ett antal intressanta nya vinklar för att beskriva Malaysia som golfdestination för en stor svensk målgrupp.

I Sverige finns över 500 000 golfare, där minst hälften årligen reser på en eller flera golfresor utomlands.Här är fyra argument för att lyfta fram Malaysia som golfdestination:

1. Golfspelare kan upptäcka fyra helt olika upplevelser i Malaysia genom att spela på högplatåerna, vid stränderna, runt djungelområden eller nära städer.

2. Flera av de bästa golfarna i världen och några av våra bästa svenska spelare har spelat turneringar i Malaysia. Nu finns chansen att gå i deras fotspår och dela deras upplevelser.

3. Utan stress och prisvärt. Bra transporter, fina hotell och en kosmopolitisk blandning både vad gäller mat och människor. De flesta talar bra engelska och många är välutbildade inom turistbranschen. De relativt låga priserna på boende, golf och transporter innebär en prisvärd upplevelse.

4. Malaysia är värt ett längre besök med så mycket att se, göra och uppleva och med den stora variationen vad gäller golfbanor.