Nyhet -

Malmberg Miljöhantering investerar i ny högteknologisk spolbil - med ADR och recyclingteknik

Malmberg Miljöhantering är en stor aktör i miljöteknikbranschen och mycket fokus ligger på ny teknik med jordens värdefulla vatten som en gemensam nämnare. Företagets nya spolbil kompletterar fordonsflottan och företaget tar ytterligare ett steg i sin strävan att bli ledande inom miljöteknik.

Spolbilens nya teknologi erbjuder en kombination av ADR och recycling. Recyclingteknologin innebär att vattnet som används för spolning är återvunnet och cirkulerar i ett eget kretslopp istället för att bilen använder dricksvatten under sina spolningsuppdrag. I kombination med ADR-tekniken kan bilen även suga upp flertalet typer av material - exempelvis olja, bensin och slam.

Ytterligare effektivitet och miljöfördelar med recyclingtekniken uppnås då operatör och bil inte behöver avbryta arbetet för att köra och återfylla nytt (dricks-)vatten i bilen under pågående uppdrag. Idag har även flertalet kommuner infört begränsningar vad gäller vattentillgången - och vatten får bara hämtas inom den egna kommungränsen.

- Vi är väldigt glada över detta nyförvärv och ser positivt på den tekniska utveckling som sker. Vårt vatten är en av jordens viktigaste resurser och genomgående för hela vår verksamhet är arbetet för just denna resurs. I och med nytillskottet i vår fordonsflotta stärker vi vår position som miljöteknikföretag ytterligare, kommenterar Malmberg Miljöhanterings VD Mikael Persson den nya recyclingbilen.

För mer information, kontakta - Mikael Persson, VD Malmberg Miljöhantering, mikael.persson@malmberg.se, 0766-39 59 51.

• miljöhantering
    • spolbil