Malmberg enerGeo™ rullas ut!

Idag gick den första enerGeo™ -enheten till kund. enerGeo™ är ett koncept utvecklat av oss på Malmberg Geoenergi som innebär att teknikcentralen prefabriceras fullt färdig för dockning mot borrhålslager och fastighetens rörsystem. Vid leverans är den alltså fullt färdig med komplett el, styr och rörinstallation. På plats ansluts energibrunnar, husets värme och kylsystem, en elkraftmatning och en webbanslutning. Malmberg enerGeo™ finns som standard i effektspannet 50-900kW.

Geoenergi är en miljövänlig, energisnål och långsiktig teknik. Den värme som finns lagrad i vår jord utnyttjas och blir i det närmsta en gratis energikälla! Intresserad att veta mer? Kontakta vår expert Jon Svärd på 044-780 19 34.