Slamsugningsbilar - Malmberg Miljöhantering AB

Malmberg Miljöhantering AB vinner upphandling i Emmaboda kommun

Miljöteknikföretaget från Kristianstad får efter upphandling förtroendet av Emmaboda Energi & Miljö AB att utföra slamsugning, spolning och filminspektion inom kommunen. Avtalet omfattar konkret slamsugning av enskilda avlopp samt spolning, filmning och slamsugning till kommunens verksamheter. Avtalsperioden sträcker sig fram till år 2027.

Malmberg Miljöhantering har lång erfarenhet av miljöteknik med en geografisk spridning över Skåne, Blekinge, Kronoberg och Kalmar. Med erfarna operatörer och en vagnpark med hög kapacitet har företaget etablerat goda referenser över nämnda verksamhetsområden.

”Vi ser mycket fram emot kommande samarbete med Emmaboda Energi & Miljö. Arbetet påbörjades i maj och vi har redan fått ett väldigt bra mottagande i kommunen. Vår vision är att uppdraget ska mynna ut i ett utvecklande samarbete med fokus på att säkerställa funktionerna i kommunens ledningssystem. Tillsammans med vår breda vagnpark som är väl anpassad för olika typer av uppdrag och våra erfarna medarbetare kommer vi att driva arbetet framåt”, kommenterar Mikael Persson, VD Malmberg Miljöhantering, det nya uppdraget.

För mer information, kontakta - Mikael Persson, VD Malmberg Miljöhantering, mikael.persson@malmberg.se.

Malmberg är ett svenskt miljöteknikföretag. Vi förser kommuner och industri med vattenrening, biogas, geoenergi, brunnsborrning och miljöhantering. Malmberg är ett familjeföretag sedan 1866 som arbetar för en bättre miljö under devisen ”Ren energi. Rent vatten.”

Mikael Persson

VD Malmberg Miljöhantering 044-780 19 51