DreamHack Masters Malmö 2016

DreamHack Masters Malmö 2016

I april kommer den första upplagan av DreamHack Masters, en turnering av världsklass i spelet Counter-Strike: Global Offensive, gå av stapeln i Malmö. 16 internationella lag kommer att tävla om över 2 000 000 SEK i prispengar där de 8 bästa lagen når slutspelet som kommer att hållas i Malmö Arena 16-17 april.

"Vi är oerhört glada över att introducera DreamHack Masters i Malmö. Här får både svenska och danska fans den första gemensamma arenaupplevelsen av CS:GO", säger Tomas Lyckedal, affärsutvecklingschef på DreamHack. "Vi ser fram emot att överträffa DreamHack Open Cluj-Napoca, som hittills varit den bästa turneringen i CS:GO vi har producerat. Upplevelsen för besökaren kommer bli långt utöver det vanliga och vi förväntar oss miljoner fans som förutom i arenan även följer oss online."

Evenemanget blir det första esport-evenemanget som anordnas i Malmö Arena. ”Vi har sedan 2010 följt esporten och nu äntligen blev det läge för oss att slå oss in i sammanhanget", säger Karin Mårtensson, vd Malmö Arena. "Med Malmö som bas för många välrenommerade spel-företag, skulle det vara angenämt att i framtiden få ta denna typ av evenemang till ännu högre höjder."

Mer information finns på masters.dreamhack.com, där informationen kontinuerligt uppdateras.

Biljetterna släpps den 14 januari kl 12.00 och ett 2-dagars pass kostar från 255 kr.

Kategorier