Grow Gaming till Malmö Arena i virtuell värld!

Grow Gaming till Malmö Arena i virtuell värld!

Nästa vecka släpps biljetterna till Grow Gaming, gamingmässan som ska bli störst i Norden. Talare från bland andra SEGA, Fundamentally Games och The Insights Family kommer att medverka under mässan som äger rum den 18–19 juni och som i år sker helt och hållet i digital form, i Malmö Arena i virtuell värld!

- Vi är väldigt glada över den respons vi har fått och det intresse vi lyckats skapa från företag och aktörer världen över inom gaming. Vår förhoppning var att få med företag och talare med olika expertis för att visa på bredden vad gäller gaming som stort samt som Grow Gaming – vi vill helt enkelt kunna erbjuda något för alla som besöker mässan, säger Karin Westlund, projektledare för Grow Gaming.

Förutom det legendariska videospelsföretaget SEGA, Fundamentally Games och The Insights Family.
kommer också influencern Pontus ”GG Frolle” Frostvik att vara på plats. Även Malmö FF och Försvarsmakten kommer att medverka på gamingmässan som ska sätta Malmö på kartan som en av världens främsta städer inom gaming:

- MFF har nyligen startat en akademi inom e-sport där lektioner i FIFA står på schemat och ser det som en självklarhet att vara med på Grow Gaming. Vi kommer att tala om e-sport och hälsa, utvecklingen inom området samt vår satsning. Förhoppningen med vår medverkan är att fler får upp ögonen för hur ett hälsosamt spelande ser ut och att man till exempel måste vara fysiskt aktiv, ha koll på kost och sömn för att lyckas som modern e-sportare. säger Filip Ahlström, projektledare för e-sport på Malmö FF.

Några av de främsta egenskaper Försvarsmakten letar efter vid rekrytering är engagemang och driv, men även god förmåga till att fokusera – egenskaper som ofta hittas hos just gamers.

Biljetter till Grow Gaming finns tillgängliga hos Ticketmaster.se från och med vecka 17. Fler talare och utställare släpps inom kort.

För mer information:
Karin Westlund, projektledare Grow Gaming
karin@proad.se

Magnus Noord, grundare Grow Gaming
magnus.noord@proad.se

Lovisa Fredriksson, presskontakt
lovisa@lfpr.se

Kategorier

I direkt anslutning till Malmö Arena finns Best Western Malmö Arena Hotel med 395 rum, skybar samt restaurang och konferensfaciliteter.