Den 23-24 maj 2024 förenas Malmö FF och Malmö Live Konserthus i en unik hyllning till Malmö, fotboll och musik!

Malmö FF och Malmö Live Konserthus i unikt samarbete

Den 23-24 maj genomförs en unik konsertsatsning där fotboll och musik smälter samman. Malmö FF i våra hjärtan är resultatet av ett samarbete mellan Malmö Live Konserthus och Malmö FF, med förhoppningen om att bygga broar mellan fotbollens och musikens värld. Resultatet blir en storslagen musikalisk hemmafest där vi tillsammans hyllar Malmö FF, Malmö SymfoniOrkester och vår stad.

Malmö Live Konserthus populära konsertserie I våra hjärtan fortsätter nästa vår med en hyllningskonsert som blickar mot hemmaplan. Malmö FF i våra hjärtan är en satsning där Malmö Live och Malmö FF möts kring det som förenar: musiken.

–Musiken är en viktig parameter på Malmö FF:s matcher. Den peppar, bygger sammanhållning och har effekter på idrottsinsatser. Det här är konserten där Malmö FF och Malmö Live tillsammans valt den musik som vi menar bygger gemenskap, hyllar och bäst speglar vår kärlek till vår stad, vårt lag och vår orkester, säger Karin Karlsson, programchef Malmö Live Konserthus.

–Att samla människor, föra dem närmre varandra och ge dem minnen för livet är vad både Malmö FF och Malmö Live handlar om. När de båda nu strålar samman och fotbollen och musiken möts så börjar och slutar allting i en och samma sak, kärleken till staden i vårt liv. Jag är övertygad om att vi har oförglömliga kvällar att se fram emot, säger Anna Nordström Carlsson, CCO – Marknadschef på Malmö FF.

Tanken är att Malmö FF i våra hjärtan ska bjuda på en helt unik konsertupplevelse. Under konsertkvällarna kommer publiken att kunna möta en rad kända artister vars låtar har koppling till Malmö och Malmö FF, samt Malmö SymfoniOrkester i arrangemang nyskrivna speciellt för orkestern.

Det finns en glädje och en gemenskap som är universell för publikupplevelsen oavsett om det är under en konsert eller en fotbollsmatch, och Malmö FF i våra hjärtan är till för alla som älskar Malmö, fotboll och musik!

Inom kort presenteras vilka artister som kommer att framträda under Malmö FF i våra hjärtan.

Konsertfakta Malmö FF i våra hjärtan:
Datum: 23-24 maj 2024
Plats:
Konsertsalen, Malmö Live Konserthus
Köp biljetter här: Malmö FF i våra hjärtan | Malmö Live (malmolive.se)