Jimmy Rosenqvist, VD Jimmy Rosenqvist AB och Staffan Lindewald, VD Malte Månson Group. (Montage)

Den 27:e verkstaden i Malte Månsons regi – förvärvar i Jönköping

Malte Månson verkstäder, Sveriges största oberoende verkstadskedja för kommersiella fordon meddelar idag sitt senaste förvärv av en nybyggd och modern verkstad i Stigamo industriområde i Jönköping som tidigare ägdes av Jimmy R Transport AB. Detta strategiska förvärv stärker Malte Månsons närvaro i regionen och utgör ett viktigt steg i dess fortsatta tillväxt.

"Förvärvet av vår nya verkstad i Jönköping är viktigt för att stärka vår närvaro i Småland och för att erbjuda högkvalitativ och snabb service till alla Sveriges åkerier. Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa som bygger på hög kundnöjdhet genom att minska onödigt stillestånd för våra kunder", säger Staffan Lindewald, VD för Malte Månson.

Jönköping utgör en central knutpunkt för transport och distribution i landet. Med förvärvet av den nya verkstaden befäster Malte Månson sin position som en pålitlig partner för företag inom transport- och logistikbranschen, både lokalt och nationellt.

”När vi bestämde oss för att sälja verkstaden så var valet enkelt. Malte Månson kom in ganska sent i processen, men imponerade på mig med sin beslutsamhet och positiva inställning. Det fanns flera intressenter, men när jag ställde frågan till personalen om vem de tyckte skulle bli deras nästa arbetsgivare så föll valet på Malte Månson. Jag ser fram emot det här samarbetet där jag nu som kund i verkstaden får möjlighet till snabb och kvalitativ service för min fordonsflotta” säger Jimmy Rosenqvist, ägare av Jimmy R Transport AB.

Jönköping blir den 27:e verkstaden i Malte Månson-koncernen och ett viktigt tillskott till företagets befintliga infrastruktur. Malte Månson har sedan tidigare etablerade verkstäder i Kalmar och Växjö, och detta senaste förvärv i Jönköping kompletterar företagets närvaro i regionen.

För mer information om Malte Månsons tjänster och verkstäder, besök www.maltemanson.se eller kontakta Staffan Lindewald, VD och koncernchef Malte Månson Group på 0708-299121 eller staffan.lindewald@maltemanson.com

Om Malte Månson Group

Malte Månson Group är Sveriges största oberoende verkstadskedja för kommersiella fordon. Våra verkstäder finns idag i mellersta och södra Sverige, från Gävle i norr till Malmö i söder. Med senaste förvärvet av Experten Group har vi idag 27 verkstäder och omsätter ca 650 mkr i koncernen. Vår värdegrund bygger på att vi är Positiva, Engagerade, och Flexibla Lagspelare. Med hög kompetens och tillgänglighet löser vi kundernas problem med kvalitet och minimal miljöpåverkan.

Staffan Lindewald

CEO för Malte Månson Holding AB 0708-29 91 21