Gå direkt till innehåll
Nu är vi på Malte Månson redo att erbjuda alla kunder i Stockholm med såväl nya som äldre MAN-bilar en förstklassig serviceupplevelse, lovar Staffan Lindewald, till vänster. Till höger, Christer Pettersson Country Manager MAN OP Truck & Bus Sverige.

Malte Månson och MAN utökar samarbetet i Stockholm

Malte Månson har under våren arbetat hårt med att bygga upp en MAN-auktorisation vid anläggningen i Jordbro i södra Stockholm.

”Med vår nya auktorisation breddas vårt erbjudande ytterligare”, berättar Staffan Lindewald, Vd på Malte Månson.

”Målsättningen är tydlig. Vi ska bli den bästa och mest kompletta anläggningen för last- och transportbilar i Sverige”.

”När vi förvärvade Hylast i Jordbro i december förra året var vår uttryckliga ambition att fortsätta utveckla en redan väl fungerande fullserviceverkstad, berättar Staffan Lindewald.

”Med ett 20-tal mycket kompetenta mekaniker levererar vi i dag service och reparationer, vi släcker tvåor, hanterar smarta och digitala färdskrivare, förfogar över en smedja och har expertkunskap inom hydraulik och tranportkyla. Vi erbjuder dessutom tvätt samt uthyrning av last- och transportbilar i samarbete med Mabi”.

”Tack vare den nya MAN-auktorisationen, benämnd som A-verkstad och därmed den högsta nivån på auktorisationen, tar vi nu ett nytt stort steg mot att nå vårt mål”.

Från måndagen den 13 juli kan anläggningen ta emot alla MAN-fordon, vilket innebär både lastbilar och transportbilar. Alla verktyg, system, reservdelslager och kompetens finns redan på plats.

”För MAN innebär Malte Månsons stora satsning att vi kan räkna in den fjärde A-verkstaden i Stockholm och därmed ökar servicegraden för våra MAN-kunder i Stockholm”, säger Christer Pettersson, Country Manager MAN OP Truck & Bus Sverige.

”Särskilt intressant är också att verkstadskapaciteten ökar för att kunna ta emot last- och transportbilarna i det nya modellprogram som nyligen lanserats”.

Sammanlagt har nu Malte Månson åtta MAN-auktorisationer i Sverige, förutom Jordbro i Kristianstad, Linköping, Västerås, Karlstad, Örebro, Uppsala och Gävle.

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Lindewald, CEO Malte Månson Holding AB. Tel: 0708-29 91 21.

Christer Pettersson Country Manager MAN OP Truck & Bus Sverige AB. Tel: 08-564 739 04.

Kategorier

Malte Månson Verkstäder är en märkesoberoende verkstadskedja för tunga fordon där kvalitet och nöjda kunder är ett självklart fokus. Våra anläggningar finns i mellersta och södra Sverige, från Gävle i norr till Malmö i söder, på 13 orter med 14 anläggningar. Under våren 2019 lanserade Malte Månson-koncernen ett kompletterande verkstadskoncept i Uppsala – Malte City – med inriktning på transportbilar upp till 3,5 ton. Antalet medarbetare i koncernen uppgår till cirka 125 och omsättningen på årsbasis beräknas till drygt 250 MSEK.

Malte Månson AB startade sin verksamhet 1918 och är ett av Sveriges äldsta motorföretag

För Malte Månson Verkstäder är kvalitet och nöjda kunder är ett självklart fokus. Genom en stark expansion är vi i dag Sveriges största oberoende verkstadskedja för kommersiella fordon. Våra 17 anläggningar finns i mellersta och södra Sverige, från Gävle i norr till Malmö i söder.

Under våren 2019 lanserades ett kompletterande verkstadskoncept – Malte City – med inriktning på transportbilar upp till 3,5 ton. Malte City finns i dag på tre orter, Uppsala, Karlskoga och Linköping.

På årsbasis beräknas Malte Månson Verkstäders omsättning till cirka 350 MSK och antalet medarbetare till cirka 200.

Malte Månson Verkstäder AB
Berglundavägen 10A