Diodarmatur för Ex-zon – mindre service, längre livslängd

Diodarmatur för Ex-zon – mindre service, längre livslängd

En ny typ av belysning har kommit till marknaden. Det är Malux som har tagit fram en modell som heter Safesite WPA LED. Belysningen har ATEX-certifikat för zon 1, 2, 21 och 22.

Safesite WPA LED har låg profil, ruggad design, lång livslängd och låg strömförbrukning. Våra beräkningar visar att många Svenska industribolag skulle kunna spara mycket pengar i underhållskostnader och service i förhållande till traditionella lysrörsarmaturer säger Pär Almén, försäljningschef Industri/Ex hos Malux Sweden AB.

Tittar man på armaturen ger de 18 dioderna, totalt 1800 lumen men strömförbrukningen är bara 22W, det är ett bra förhållande säger Pär Almén.

Malux säljer tekniska lösningar och säkerhetsprodukter. Vi arbetar med infrastruktur- , fastighets- och belysningsprodukter inkl. service och eftermarknad, industriellt och explosionsskyddat elmateriel samt fordons-, tåg- och kommunikationstillbehör.

Kunderna finns inom kemi-, läkemedels- och processindustri, fordonsindustrin, byggindustri, installationsbranschen och den offentliga sektorn. Malux-koncernen arbetar över hela Norra Europa och har kontor i Sverige, Finland, Norge, Estland, Lettland och Litauen.

Kontakta oss på Malux! Växel. 0660-29 29 00 eller info@malux.se