Energisparsystem WESS - marknadens vassaste system!

Nu finns ett energisparsystem som dimrar stora och små belysningsanläggningar i alla miljöer. Tillsammans med tillverkaren WAGFORS har Malux tagit fram en produkt som kommer att revolutionera belysningsmarknaden. Systemet dimrar stora och små belysningsanläggningar. För användaren ger det en energibesparing från 25-40% vilket också sparar både el och underhållskostnader.

- Vi har fått ett fantastiskt mottagande på marknaden med vårt energisparsystem WESS. Återbetalningstiden är nästan alltid kortare än garantitiden vilket ger kunden trygghet. Våra kunder är mycket nöjda med funktionen, säger Martin Schulze-Nilsson (produktansvarig hos Malux).

Teknik & funktion: Installeras vid centralen, ökar livslängden på don och ljuskällor, hög driftsäkerhet och lång livslängd på systemet.

El: Med WESS anpassar du din belysning efter behov och får en mer flexibel belysningsanläggning. Wess är avsedd för ljuskällor med konventionella driftdon t.ex. metallhalogen, hög- och lågtrycksnatrium, lysrör och kvicksilver. WESS fungerar även tillsammans med LED-armaturer i anläggningen. Spänningen sänks i flera små steg från 230V till max 185V, vilket är skonsamt för ljuskällorna. Man väljer själv vilka tider och till vilken nivå man vill dimra sin belysning. Malux WESS finns i storlekarna 10A, 16A, 25A och 32A.

Vi gör gratis energisparkalkyler! Kontakta oss för mer information. Tel: 0660-292900 eller info@malux.se