Förebygg läktarbråk - nu finns hjälp nära till hands!

Vi vill minska riskerna för besökaren. Det är därför vi har valt att arbeta med en metalldetektor som är portabel och snabb att sätta upp, säger Arne Liljeqvist (affärsområdeschef Säkerhet hos Malux).

Kraven på arrangörerna ökar hela tiden, detta är ett sätt att förebygga våld. Vi säljer M-Scope till klubbarna, evenemangsentreprenörer eller fastighetsägare. -Det får inte vara farligt att gå på ett sportevenemang och konferenser, säger Arne Liljeqvist.

Sportevenemang och konferenser: Varje år avbryts matcher, demonstrateioner och konferenser på grund av våldshandlingar. Anledningarna till att avbryta en aktivitet kan givetvis variera, men ofta beror det på tumult, pyro eller skadegörelse med tillhyggen.

Klubbarna får böter! -Det är arrangören som ansvarar för säkerheten inom anläggningen, därför drabbas de mest utsatta anläggningarna för dryga böter, kanske ibland helt i onödan, säger Arne Liljeqvist.

M-scope är ett snabbt, flexibelt och lättanvänt verktyg när metalldetektion av besökare behövs för att hålla en hög säkerhetsnivå, oavsett var man befinner sig. M-scope driftsätts på 10 minuter. Smidiga transporthjul gör förflyttning enkel. Drivs av uppladdningsbara batterier med en drifttid på ca 40 timmar eller via nätanslutning. M-scope detekterar i tre olika nivåer och har larmindikatorer från båda hållen.