Malux levererar till Helsingborg Arena!

Malux har tagit fram en produktserie inom nödbelysning som tekniskt sett ligger väldigt långt fram både i tankesätt och i produktutbud.

Ett av projekten där vår nya belysningsteknik finns installerad är i Helsingborg Arena. Invigningen av arenan planeras till slutet av november 2012. Helsingborg Arena blir en av Sveriges största inomhusarenor utan is i botten. Arenan har kapacitet att ta emot 4700 åskådare vid idrottsevenemang och 5500 åskådare vid konserter.

-Våra kunder får hållbara lösningar som ger underhållsstöd och besparingar under 10-tals år framöver, säger Håkan Lundström, försäljningschef för nödbelysning hos Malux.

GuideLed & ZB-S konceptet - miljövänligt, effektivt och modernt. Konceptet levererar tekniska funktioner som tagits fram för att ge fastighetsägaren bättre ekonomi i sin anläggning. I tillverkningsprocessen reduceras råmaterialåtgång vid produktion vilket ger produkterna lågt CO² footprint.

Mervärden för fastighetsägaren till Helsingborg Arena:

• Sänkta installationskostnader
  • Låga underhållskostnader
  • Lång livscykel på armaturerna
  • 100% automatiskt övervakat.

Forskningen inom styrsystem och LED-teknik kring nödbelysning har kommit långt och vi arbetar varje dag för att bli ännu bättre, det är ett koncept som våra kunder gillar, avslutar Håkan Lundström.