Malux säljer PEIKER!

PEIKER Acustic GmbH har utsett Malux till ny generalagent för försäljningen av deras produkter på den Nordiska marknaden. - Det känns väldigt spännande med vårt nya samarbete kring kommunikationsprodukter från PEIKER, säger Anders Nygren chef för Kommunikationavdelningen.

I huvudsak kommer vi att arbeta med PMR-och LMR produkterna (Professional Mobile Radio och Land Mobil Radio) som det finns ett stort behov av hos våra kunder. PEIKERS kvalitetsprodukter kompletterar vårt sortiment med handmikrofoner, högtalarmikrofoner, bordsmikrofoner, svanhalsmikrofoner, högtalare, fordonstelefoner, PTT-knappar, telefonlurar och handsfreemikrofoner. Malux är ansvarig för Sverige, Finland, Norge, Island, Estland, Lettland och Litauen.

PEIKER är världsledande inom mobil kommunikationsteknologi och forskning inom radio, mikrofon och fordonskommunikation. Läs mer om PEIKER på www.peiker.de

Läs mer om PEI TEL, som ägs av PEIKER (de tillverkar kommunikationsutrustning och fordonstelefoner.  www.peitel.eu