MAX'at Passagesystem - kod / prox

Vårt nya passagesystem är framtaget för dagens moderna fastigheter tillsammans med våra passagekunder. Många av våra kunder har sökt efter en robust kortläsare som kan installeras i allt från en företagsfastighet, en bostadsrättsförening, en grind eller i ett passivhus. Vi ville att allt skulle vara möjligt, nu är det det, säger Håkan Östberg (försäljningsansvarig för Porttelefoni & Passage hos Malux).

Varför MAX? -Vi tog fram MAX för att elinstallatören ska kunna ha med sig den i bilen och kunna genomföra hela dagens säkerhetsinstallationer med en och samma produkt. Namnet är en ren slump egentligen, vi funderade lite på firman och ville hitta ett namn som säger hur mycket den "lilla saken" kan göra och då blev det MAX, säger André Nilsson-Hugo (Marknadschef på Malux).

MAX är konstruerad i rostfritt stål och innehåller både kodlås och proxläsare. -Det gör att kunden själv kan välja vad de vill använda sig av för inpassering och utpassering i fastigheten, säger Håkan Östberg.

MAX är en kortläsare med integrerad knappstats, det vill säga att man kan välja mellan kort, kod eller både kort och kod för att öppna dörrar.

En smart finess med MAX att den också kan användas som en larmförbikopplare. MAX känner av om larmet är bortkopplat eller inte, vilket ökar passersäkerheten.

MAX är robust och liten, men innehåller mycket! -Oavsett om man behöver ett system för en dörr och några få användare eller ett system för flera dörrar och många användare, kan man använda MAX, avslutar Håkan Östberg.

Teknik och fakta om MAX:

• Fristående eller i system (RS485 Bus)
    • Kan anslutas till TCP/IP (fri mjukvara)
    • 748 användare + två st. programmeringskort
    • Registrerar de 2000 senaste händelserna
    • IP54
    • Lästeknik EM eller HID
    • Larmförbikoppling med relä WIO-22
    • Kan kombineras med Portregister och svarsapparater.

Se vår nya 6-siding om Portregister, Svarsapparater och Passagesystem från Malux: http://www.malux.se/se/uploads/Passagekontroll-BPT.pdf