Ny LED-teknik revolutionerar belysningsmarknaden!

Belysningsbranschen utvecklas snabbt i och med intågande av modern teknologi som revolutionerar marknaden! LED har använts som belysning inom bland annat fordonsbranschen, men även av privata konsumenter under många år. Det finns dock fortfarande en stor andel äldre belysning installerad hos Sveriges verkstads- och industriföretag.

Ekodesigndirektivet och energimärkningsdirektivet är viktiga verktyg i EU:s arbete för att uppnå 20 procents minskad energianvändning till år 2020.

Med tanke på teknikskiftet mot LED, och de två utfasningsstegen av äldre ljuskällor som sker under 2015 och 2017, kommer sannolikt utbytestakten av offentlig belysning att ökas märkbart. Detta är något som kan ge förhöjd orderingång för många belysningsföretag.

De kommande åren är oerhört viktiga för belysningsbranschen. - De företag som tar till sig den nya tekniken kommer ha möjlighet att ta marknadsandelar, säger André Nilsson-Hugo, marknadschef för Malux Sweden AB.

Att välja rätt leverantör under rådande marknadsförutsättningar kan bli svårare när många utger sig för att ha liknande produkter. - Vi på Malux fokuserar på kvalitetsprodukter och tekniska lösningar inom belysning. Våra robusta industriarmaturer med LED skiljer sig från våra konkurrenter eftersom de håller för de tuffaste miljöerna inom industrin t.ex. där det är varmt, kallt, fuktigt och mycket vibrationer. -Det är något våra kunder uppskattar, avslutar André Nilsson-Hugo.