Nyhet! SmartDisc antenn, nu även för låga 4G bandet!

Nyhet! SmartDisc antenn, nu även för låga 4G bandet!

Nyheten med SmartDisc antennen är att den numera även kan ta in signaler på det låga 4G bandet. Fördelen med den låga frekvensen är att den har väldigt god räckvidd vilket gör att fler kommer få möjlighet till mobilt internet även på landsbygden.

Frekvensområdet där det finns bäst möjligheter till mottagning utanför städer är på det lägre lågfrekventa LTE-bandet kring 800 MHz och där de övre LTE bandet fungerar bättre i storstäder. 800 MHz-bandet används därför för att bygga 4G-nät utanför storstäderna. I Sverige används det av Telia, Tre (3), Tele2 och Telenor.

SmartDisc antennen används oftast till fast installation på båtar, husvagnar, lastbilar och husbilar. Eftersom antennen är väderskyddad passar den för de flesta förhållanden.

• SmartDisc GSM/3G/4G, även låga 4G.
  • Frekvenser 790 / 868 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 MHz.
  • Hålmonterad eller tejpmonterad antenn.
  • Skyddsklass IP67.
  • Låga 4G / 790 MHz, förstärkningen på 2,15 dBi.
  • Antennförstärkning övriga frekvenser 3,15 dBi.

Det vi kallar för 4G i Sverige heter egentligen LTE (Long Term Evolution) och klarar inte bara högre hastigheter. En av de största fördelarna med LTE jämfört med HSPA är att svarstiderna är kortare.

Malux är Nordendistributör för antennföretaget Smarteqs produkter och marknadsför produkterna via återförsäljare och slutkunder. Våra produkter finns att köpa i hela Sverige.