Robust IP-telefon ResistTel VoIP2 för extrema miljöer!

ResistTel VoIP2 telefonen är framtagen för användning i utsatt miljö som gruvor, industri och tunnlar. ResistTel VoiP är en väggtelefon med hus i glasfiberförstärkt polyester och med 2-radig display. Kapslingen är motståndskraftig mot syror, lut, fuktighet och fett. Metalldetaljerna är tillverkade i rostfritt stål V4A.

Hela telefonen klarar ett temperaturområde -40°C till +60°C på grund av sin uppvärmda display. Den är standardutrustad med inbyggd högtalarfunktion och finns även med headset eller extra öronhögtalare som tillval. Till telefonen medföljer det 1 meters rostfri stålarmerad kabel till luren som standard, men längre kabel finns att beställa. Resistel IP-telefonen finns även i ATEX-utförande hos Malux.

ResistTel VoIP2 - fördelar med telefonen:

• IP66 enligt IEC 60529
  • Standardprotokoll SIP, H323, TSIP och SIPS.
  • Anslutning RJ45
  • Finns med reläutgång
  • Strömförsörjning via PoE eller separat
  • Mycket robust konstruktion
  • Vandalklassad enligt IK09 enligt EN IEC 62262:2002
  • Rostfritt tangentbord V4A.
  • Övervakningsbar via utvecklingsbar programvara.

Telefonen är konfigurerbar via ett enkelt webgränssnitt.