Wingsleör Säteri väljer High Bay LED-belysning från Malux!

Wingsleör Säteri i Eskilstuna har valt Malux industribelysning DuroSite® High Bay LED till att belysa en större ridbana. LED-belysningen kommer sitta monterad på linor 4-6 meter ovan mark.

Genom att vi hjälper våra kunder med ljusberäkningar har vi nått ut till fler och fler kunder. Som i det här fallet med Wingsleör Säteri så gjorde vi först en ljusberäkning som sedan ledde till en order. Med rätt fakta på bordet är det lättare att ta beslut, i det här fallet uppfyllde vi kundens krav på ca: 240 lux 1,4 meter ovan mark med High Bay LED, säger Peter Gidlund som arbetar med ljusberäkningar hos Malux.

-Det kunden uppskattar med vår belysning är att de känner att de får kvalitet och hållbarhet samtidigt som återbetalningstiden oftast är under 2 år med dagens elpris, avslutar Peter Gidlund.

DuroSite® High Bay LED är framtagen för att fungera som belysning vid matproduktion, dryckestillverkning, industrier samt i lager och kylutrymmen.

Wingsleör Säteris belysning, 27 stycken DuroSite® High Bay LED:

• L70 maxeffekt > 100.000 timmar vid 25° C omgivningstemperatur.
• 5 års prestanda garanti.
• Underhållsfri belysning och betydande energibesparing.
• Omedelbar på / av funktion.
• 0 % kvicksilver.
• Ger minimal värme jämfört med traditionella armaturer.
• Reflektorbaserad optik för exakt ljusstyrning.
• Resistent mot stötar och vibrationer.
• Temperaturkompensations-teknik förlång livslängd.
• Återbetalningstid < 2 år