Pressmeddelande -

Mandator huvudleverantör åt GE Money Bank vid utvecklingen av 24-timmars kundservice på Internet

GE Money Bank har lanserat 24 timmars kundservice på Internet. På www.gemoneybank.se kan kunderna dygnet runt få information om och hantera sina lån, krediter och kort. Tjänsten är ett komplement till bankens traditionella kundservice. Mandator har varit huvudleverantör av it-kompetens med ansvar för framtagning av applikation samt driftsättning. Anders Ahlford, Mandator, har varit teknisk projektledare. - Säkerheten har varit högt prioriterad i arbetet, säger Anders Ahlford. Som identifieringsmetod har GE Money Bank valt "e-legitimation", som allt mer blir en standard för identifikation på nätet. Vi har baserat applikationen på EPiServer, vilket innebär att informationsinnehållet kan underhållas och förändras av webbredaktörer på marknadsavdelningen. GE Money Bank ingår i ett av sex affärsområden inom den globala koncernen GE. Banken har 370 medarbetare i Sverige och 370 000 kunder. Förutom att vara framstående inom finansiella tjänster är GE verksamt inom allt från flygplansmotorer, energi, plast, media och medicinsk utrustning. I Norden har GE drygt 7 000 medarbetare. För mer information, vänligen kontakta: Anders Ahlford, Teknisk Projektledare, Mandator. Tel +46 (8) 402 31 52, anders.ahlford@mandator.com Fredrik Aldegren, Ansvarig Affärsenhet Stockholm, Mandator. Tel +46 (8) 402 31 91, fredrik.aldegren@mandator.com Mandator AB är ett it-konsultföretag som ökar kundernas konkurrenskraft genom teknisk stabilitet samt höjd inre och yttre effektivitet. Mandators prioriterade sektorer är industri, telekom och offentlig sektor. Bland kunderna finns Ericsson, FMV, GE, Lantmäteriet, NCC, kommuner i Sverige, Posten, SAAB, Sandvik, Symbian, Tekniska Verken i Linköping, Tele2, Vodafone, Volvo Personvagnar och Volvo Group. Mandator är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har närmare 500 medarbetare i fem länder. Läs mer om Mandator på www.mandator.se

• Kontrakt, uppdrag