Nyhet -

Ta en paus och få nytta gjort samtidigt - enkelt, smidigt & meditativt vid mangeln

Med en mangel blir stora textilier som lakan och dukar enklare att hantera och du får dem släta snabbt och smidigt. Istället för att se mangling av textilier som ett måste och ytterligare en uppgift på hushållets ofta digra ”att göra”-lista, kan du se stunden vid mangeln som en stund för dig själv i lugn och ro. Låt tankarna flöda fritt eller ge dig själv utrymme för meditativ reflektion.

Istället för att se mangling av textilier som ett måste och ytterligare en uppgift på hushållets ofta digra ”att göra”-lista, kan du se stunden vid mangeln som en stund för dig själv i lugn och ro. Under tiden mangeln arbetar, kan du låta tankarna flöda fritt, eller ge dig själv utrymme för meditativ reflektion utan omvärldens ständiga inflöde av intryck. Det är också ett ypperligt tillfälle att äntligen få möjlighet att lyssna på den där härliga ljudboken utan att annat pockar på uppmärksamheten. För många är mangelstunden en behaglig och efterlängtad stund av egentid, samtidigt som man uppnår ett fantastiskt resultat - en ganska ovanlig dualism för många i en späckad och hektisk vardag.

Dessutom ger nymanglade lakan ytterligare en dimension till den, för återhämtningen, mycket viktiga nattsömnen. Vi påstår givetvis inte att du per automatik sover bättre för att du har manglade lakan i sängen, men den lyxiga, sköna känslan av att krypa ner i nytvättade och nymanglade lakan är obeskrivligt behaglig, vilket i sig kan bidra med en fridfull avkoppling för kropp och själ.

Sugen på att testa mangling? Läs gärna mer om våra manglar och tips för hur du gör du gör, samt var du hittar våra återförsäljare, på mangla.se.

Ladda ner och läs artikeln i sin helhet (pdf).

För mer information & frågor, kontakta:

Björn Torstensson

mangla.se/Pexymek

bjorn@pexymek.se

• Hemelektronik

• egentid
  • nytta och nöje
  • rogivande
  • avkoppling
  • lugn
  • meditativt
  • pexymek
  • mangling
  • kraftfull
  • mangla
  • mangla.se
  • km800
  • km600
  • kallmangling
  • kallmangla
  • ergonomisk mangel

Mangla.se är ett svenskt företag som tillverkar kraftfulla och ergonomiska kallmanglar som säljs via vitvaruåterförsäljare. När våra manglar skapades låg inte bara de inre egenskaperna, som bästa funktionalitet och tillförlitlighet i fokus, utan också på de yttre egenskaperna som design och säkerhet. Manglarna har t.ex. en låg ljudnivå i drift och är lätta att lyfta. Mangla.se ägs av svenska Pexymek AB. Läs mer om oss och våra olika manglar.

Björn Torstensson

Presskontakt VD