Gå direkt till innehåll
Mannersons Fastigheter lanserar ny boendeapp i hela fastighetsbeståndet-nytt avtal med Avy.

Pressmeddelande -

Mannersons Fastigheter utvärderar ständigt nya sätt för att kunna möta sina hyresgäster effektivare och bättre. Idag ser dom att många spenderar mycket tid på sina telefoner och Mannersons vill kunna möta sina hyresgäster där. Efter ett lyckat pilotprojekt tillsammans med Avy har dom nu tagit beslutet att gå vidare med att implementera en varumärkesanpassad boendeapp i hela deras fastighetsbestånd. Under våren rullas produkten ut till samtliga hyresgäster.

Mannersons Fastigheter har tecknat ett nytt avtal med Avy för implementeringen av en ny boendeapp för hela sitt hyresbestånd. Appen som fortfarande är under utveckling har testats i några fastigheter under hösten. I testpiloten har hyresgästerna fått möjlighet att kunna felanmäla, betala sin hyra men även fått ta del av olika servicetjänster. Appen kommer nu att rullas ut till alla fastigheter och fler tjänster kommer att bli möjliga.

Vi är tillexempel långt fram med en integration mellan vårt förvaltningssystem och Avys plattform. Vi som första bolag kör en testpilot mellan Vitec Teknisk förvaltning och Avys boendeapp. Det kommer att ge både hyresgästerna och oss som hyresvärd ett mervärde.

För hyresgästerna innebär det att de nu kan betala sin hyra, felanmäla och boka tvättstuga via appen. Vi kommer även erbjuda våra förvaltningstjänster samt produkter från externa leverantörer-där beställningen och betalningen sker direkt i mobilen.

• Carl-Fredrik Grönhagen, VD på mannersons Fastigheter säger; Det här är ytterligare ett sätt att lyssna på våra kunder. Det hjälper oss att leverera ett bättre förvaltningsresultat, men viktigast av allt är att vi hjälper våra hyresgäster till en förenklad vardag.

Regioner

Mannersons Fastigheter erbjuder och utvecklar bostäder och lokaler. Verksamheten präglas av en vilja att bidra till stadsutveckling och stadens framtida konkurrenskraft och attraktivitet. Grunden lades 1886 med en handelsbod på Storgatan 62. Med tiden vidareutvecklades affärerna till en grossistverksamhet och under 1970-talet förvärvades de första fastigheterna.Fastighetsbeståndet uppgår till 51 fastigheter som underhålls och utvecklas långsiktigt och ansvarsfullt. Med ambitionen att alltid vara nära ger vi de som bor hos oss den bästa servicen och möjlighet för företag och organisationer att växa.

Carl-Fredrik Grönhagen

Cathrin Ferraro