Manpower bemannar Värnamo

Näringslivet i Värnamo befinner sig i en intensiv tillväxtfas och efterfrågan på flexibla bemanningstjänster är stort. För att ge de lokala arbetsgivarna bästa möjliga förutsättningar och service etablerar sig Manpower nu även i Värnamo. Kontoret invigs idag. Därmed finns Manpower på 43 orter i länet. – Vi har fått förfrågningar om att etablera oss från flera företrädare inom näringslivet i Värnamo, som vill se en stark bemanningspartner på orten, säger Fredrik Frisk, tillväxtchef Manpower Västra Götaland. Manpowers kunder i Gislaved-Värnamo-regionen finns idag främst inom produktionsindustrin men efterfrågan på tjänstemän ökar kraftigt, och det är i första hand ekonomer och ingenjörer som är aktuella. – I regionen (Gislaved och Värnamo) har vi idag 75 personer anställda och i och med den nya etableringen i Värnamo räknar jag med att vi inom ett år har 60 personer ute på uppdrag i Värnamos näringsliv. Det blir nästan en fördubbling av verksamheten, säger Fredrik Frisk. Kontoret i Värnamo är det 43: e som Manpower etablerar i landet, och Göran Johansson – känd Värnamoprofil - blir ansvarig för verksamheten. För mer information, kontakta: Fredrik Frisk, tillväxtchef Manpower Västra Götaland, tel. 070–377 48 73 eller Hans Makander, informationschef Manpower, tel. 070-377 45 43. Fakta om Manpower Manpower skapar och levererar tjänster som gör kunderna till vinnare på en föränderlig arbetsmarknad. Manpower är med sina 4 400 kontor i 72 länder världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster såsom bemanning, rekrytering, utbildning, outsourcing och konsulting. I Sverige finns Manpower på ett 40-tal orter och har ca 10 000 medarbetare. Manpower Sverige omsatte 4,7 miljarder kr år 2005. Mer information finns på www.manpower.se