Gå direkt till innehåll
Kamyar Alinejad, välkänd profil i det idéella Malmö, leder samtalsgrupperna hos Mansjouren i Malmö.

Mansjouren Sverige fortsätter göra Malmö lite mer mansvänligt!

Sedan 1987 har Mansjouren stöttat tusentals män i kris, genom en telefonjour och genom välbesökta samtalgrupper.

Samtalsgrupper har Mansjouren genomfört i många år i sin lokal i Stockholm. Sedan en tid arrangeras samtalgrupper även i Malmö, som en del av en satsning på att bli hela Sveriges Mansjour.

Testverksamheten i Malmö har varit lyckad och därför fortsätter den fram till sommaren.

Följande datum (torsdagar): 2/5, 9/5, 16/5, 23/5, 30/5 och 13/6 är män välkomna att delta i samtalsgrupp i Malmö ingen anmälan behövs.

Plats: ABF Malmös hus på Spånehusvägen 47.

Tid: 18.00-20.00

Deltagarna får möjlighet att träffa andra män och prata öppet med varandra. En erfaren coach leder samtalet där deltagarna kan prata om det de varit med om, sina problem och de utmaningar de har i livet.

Deltagarna behöver inte anmäla sig i förväg, det är bara att dyka upp. Och deltagarna själva bestämmer vad samtalet ska handla om.

– Syftet med samtalsgruppen är att deltagarna ska kunna öppna upp, dela det de har på hjärtat och erfara att även andra män har liknande erfarenheter, säger Kamyar Alinejad, välkänd profil i det idéella Malmö och den som startat Mansjouren i Malmö och leder samtalsgrupperna där.

Mansjouren Sverige får 90 000 kronor i stöd under 2024 från arbetsmarknads- och socialnämnden i Malmö.

Mansjouren i Sverige

• Ideell förening som drivs helt och hållet av volontärer.

• Erbjuder samtalsstöd i telefon, enskilda möten och samtalsgrupper.

• Telefonjouren fick ca 12 000 samtal 2023.

• Verksamheten finansieras med bidrag.

• Startade i Stockholm, finns sedan en tid i Malmö.

• Ambitionen är att öppna i fler städer under de kommande åren.