Tommy Pettersson - ny teknisk säljare

Tommy Pettersson - ny teknisk säljare

Vi på Mapei är stolta och glada över att få presentera vår nya tekniska säljare inom ”betongrenovering och industrigolv" Tommy kommer ha region mitt och norra Sverige som sitt arbetsfält.

Tommy har arbetat inom byggbranschen sedan 1990, och då främst inom golvbranschen i form av härdplaster och betong. 1996 startade Tommy ett golvföretag, som han drev fram till 2019.

- Jag har över 30 års erfarenhet med att arbeta med härdplaster och betong vilket gör att mina praktiska färdigheter är mycket goda. Jag har drivit företag och jag vet vad Mapeis kunder vill ha, samt att jag kan vara behjälplig med projektstyrning, så jag är övertygad om att jag blir ett riktig bra komplement till vår avdelning, berättar Tommy

- Att bli en del av Mapeis satsning i Sverige, ett företag som jag vet har väldigt bra produkter, så mitt största fokus kommer bli att se till att fler får möjligheten att ta del av de kunskaper och erfarenheter som jag och övriga medarbetare på Mapei besitter, avslutar Tommy.

- Det känns riktigt bra att ha Tommy med sin mångåriga erfarenhet och kompetens ombord hos oss på Mapei. Jag är övertygad om att han kommer bidra till Mapeis utveckling, och öka vår närvaro ytterligare hos kunderna och också skapa möjligheter för ännu fler kunder, säger Anders Kolmodin försäljningschef på Mapei.

Varmt välkommen till Mapei!

Tommy Pettersson tillträdde sin tjänst den 10 februari 2020.