Niklas Nelson, ny teknisk säljare på Mapei AB!

Vi önskar Niklas Nelson välkommen till Mapei AB!

Vi på Mapei är stolta och glada över att få presentera vår nya tekniska säljare inom "keramiska fäst- och fogprodukter, golvspackel." Niklas kommer ha Göteborg och Halland som sitt arbetsfält.

Niklas kommer närmast från Veidekke där han arbetat som arbetsledare inom stora byggprojekt. Han har en gedigen och mångårig erfarenhet från branschen, och har drivit ett auktoriserat plattsättningsföretag som heter Kannebäcks Entreprenad i 15 år, samt varit delägare i Rockstile.

- Jag ser mig själv som en problemlösare, och kommer stötta Mapeis kunder i deras projekt, och hitta nya vägar gemensamt framåt Jag har ett brett kontaktnät, och är övertygad att jag kommer bidra till att Mapei ökar sina möjligheter att fortsätta sin expandering och ta ytterligare marknadsandelar.

- Med sin gedigna kompetens, erfarenhet och breda kontaktnät inom branschen, så kommer Niklas bli en stor tillgång för vårt team. Jag är övertygad om att han kommer bidra med stort värde för våra kunder. I tider av snabb förändring är det viktigt att få in nya influenser och kompetenser, säger Håkan Larsson, försäljningschef på Mapei AB.

Niklas tillträdde sin tjänst 3/1- 2022

: