Marbodal flirtar med 50- och 60-talet med köksluckan Brickö

Marbodal flirtar med 50- och 60-talet med köksluckan Brickö

Den klassiska brickan har varit inspiration för Marbodal när de tog fram luckan Brickö. Man har tagit brickans horisontella funktion och istället utnyttjat den vertikalt som ett eget formspråk. Från bricka till kökslucka. En formgivning som leker med och andas 50- och 60-tal.

Luckan som har en känsla av retro med sina raka och enkla linjer bjuder även på framträdande och stilrena detaljer. Brickö har ett alldeles eget uttryck och passar perfekt i en miljö där man gärna tänjer på gränserna och vågar lite mer.

Mellan bänk- och väggskåp ryms Marbodals nya smarta väggförvaringssystem. Här kopplar man in och flyttar runt både belysning och laddare till telefon eller läsplatta, sätter upp hyllor, krokar, knivhållare och hållare för hushållspapper, precis efter smak och tycke och de behov man har i sitt kök.

Det smarta jalusiskåpet i hörnet och alu-vitriner i kombination med öppna hyllor, tar tillvara på utrymmen i vinklar och vrår och får en kaxig karaktär tillsammans med Brickö.

Brickö finns tillgänglig i kulören vit.

För mer information:
Dan-Axel Karlsson, Marknadschef, axel.karlsson@nobia.com, 0502-17152
Johanna Wirsén, Pressansvarig, johanna.wirsen@marbodal.com, 0502-17149

Marbodal har skapat kök för livets alla tillfällen sedan 1924. Missionen är att skapa rum med personlig atmosfär där funktionerna bjuder in till ett enklare liv, hjärtliga umgängen och fantastisk matlagning. Flera av köken är Svanenmärkta. Huvuddelen av försäljningen sker genom Marbodalbutiker, bygghandeln, och husfabriker i Sverige. Marbodal är ett av flera välkända varumärken inom Nobiakoncernen, Europas ledande köksinteriörföretag.