Marbodal presenterar smarta lösningar som skapar det rätta flytet i köket

Marbodal presenterar smarta lösningar som skapar det rätta flytet i köket

I samband med Stockholm Furniture Fair den 9-13 februari 2016 visar Marbodal upp nyheter, spännande köksmiljöer och flertalet innovationer med smarta lösningar som både förenklar och skapar det rätta flytet i köket. Ta del av köksmiljöer med inspiration från tidig 1900-talscharm till modern och stilren nutid med nordiska och ljusa material. Här visar Marbodal sitt breda stilsortiment med tillbehör som gör det enkelt och praktiskt att arbeta och njuta i köket.

Skärgårdscharm
Här presenteras köksluckan Fagerö vit som är en av Marbodals senaste nyheter. Tillsammans med vackra vitriner, matchande kakel och lugna färger ger detta kök en känsla av skärgård och med en flirt åt tidigt 1900-tal. Bänkskivan med stenkaraktär och en tidstypisk blandare i nedfälld porslinsho förstärker intrycket ytterligare. Med förvaringsmöjligheter som glasbehållaren Reda får du en funktionell förvaring för mjöl, socker och kryddor samtidigt som den är praktisk och stilsäker. Doften av sommaren med sina ljusa och ljumna kvällar bjuder in till trevliga middagar med enkla och fräscha råvaror. Planeringen av köket skapar stora och luftiga ytor och ger plats för många gäster.

Varm utstrålning med tydliga ådringar
Köksluckan Malevik ljus med liggande och tydlig trästruktur ger en ren och varm utstrålning. I kombination med bänkskivans känsla av rostig plåt och handtagens läderklädda grepp får köket både en ombonad och personlig karaktär. Helt i harmoni med naturens färger och material bidrar detta kök till inspiration och kreativitet. I det lilla köket krävs smarta detaljer för att ge plats åt effektiva arbetsytor. Här har man till exempel diskställ i väggskåpen och praktiskt anpassad lådinredning som tar hand om alla kökets redskap.

Bänkskivan i laminat heter Rost och samspelar fint med både spisens stänkskydd och det mörka trägolvet.

I samband med Marbodals deltagande på Stockholm Furniture Fair kommer Malevik visas upp med sin mörka lucka.

Ljusa toner och smarta lösningar i köket Arkitekt plus ask/ljusgrå
Kökets absoluta mittpunkt är köksön med rejäla arbetsytor i kombination med en lägre del för måltider och extra arbetsyta. Här ryms både en vinkyl och hyllplan för kokböcker från världens alla hörn eller andra trevliga inredningsdetaljer som man gärna visar upp. Ramhyllan är en av Marbodals senaste innovationer och finns i fyra olika modeller. Till dessa finns en mängd tillbehör som du enkelt placerar precis där du vill ha dem. Som till exempel behållare för kryddor, porslinsburkar med korklock, pappershållare eller hållare till läsplattan. Dessa ramhyllor finns för både vägg och bänk och som enkel och som dubbel. Du väljer om du vill ha hyllplan i ask eller i glas.

Väggskåpen är kompletterade med en höj- och sänkbar del som regleras med en enkel knapptryckning. I nedsänkt läge når du bekvämt allt som ryms i skåpet och även här finns en hel del tillbehör. Fyra olika inreden i ask med plats för allt från kryddburkar och flaskor till upphängningskrokar, magnethållare för knivar och vinställ. Skåpets främre del är grundare och ger en bra överblick över innehållet.

Förutom de olika inreden som visas bland bilderna nedan finns det även ett inrede med hylla i aluminium.

Eligo är en ny diskho från Intra med flera smarta tillbehör. Med diskreta touchknappar för upplyftsventilen och tillbehör som skärbräda, rensskål och bestickskål är detta en diskho som gör det enkelt att hålla rent och fräscht på diskbänken. Mellanväggen är tät för vatten och kan flyttas efter behov. Den går även att plocka bort helt och hållet för att skapa en större ho.

Det här köket passar perfekt för dig som gillar smarta lösningar för kreativ matlagning.

Fler smarta innovationer från Marbodal:

Förhöj stämningen med skön musik i köket
SoundUnit är ytterligare en av Marbodals innovationer och marknadens första helintegrerade ljudsystem. Passar perfekt för den som gärna kombinerar snygg design med senaste tekniken. Den långsmala högtalaren är utformad för att passa in mellan två köksskåp eller lådmoduler. Det finns också en SoundUnit för placering under bänkskåp i sockeln.Det är ett trådlöst system som bygger på teknik genom bluetooth vilket gör att man enkelt kan dela musik från datorn, surfplattan eller mobiltelefonen.

Maximerad förvaring med utdragbar arbetsbänk
Med en utdragbar arbetsbänk som dras ut vid behov får man en ökad arbetsyta och samtidigt förvaring undertill.

När skåpet är infällt ser det precis ut som ett vanligt skåp och tar ingen plats alls. En lösning som passar perfekt i det lilla utrymmet. Använd bänken till matlagning eller ett trevligt häng med uppdukad buffé att umgås kring.

Den utdragbara arbetsbänken och SoundUnit har tilldelats priset Red Dot Design Award.

För mer information:
Dan-Axel Karlsson, Marknadschef, axel.karlsson@nobia.com, 0502-17152
Johanna Wirsén, Pressansvarig, johanna.wirsen@marbodal.com, 0502-17149

Marbodal har skapat kök för livets alla tillfällen sedan 1924. Missionen är att skapa rum med personlig atmosfär där funktionerna bjuder in till ett enklare liv, hjärtliga umgängen och fantastisk matlagning.
Flera av köken är Svanenmärkta. Huvuddelen av försäljningen sker genom Marbodalbutiker, bygghandeln, och husfabriker i Sverige. Marbodal är ett av flera välkända varumärken inom Nobiakoncernen, Europas ledande
köksinteriörföretag.