Premiär för nytt skandinaviskt ridsportsmärke - Marengo Sweden

Fredag 23 september är det premiär för ett nytt skandinaviskt ridsportsmärke – Marengo, kläder och accessoarer för ryttarens livsstil. Bolaget kommer att ledas av Ludvig Linddahl med kontor och e-handelslager i Bankeryd, utanför Jönköping.

Marengo visades för första gången på Falsterbo Horse Show i somras då mangjorde en förlansering av kollektionen. Responsen var mycket positiv påkollektionen som visades upp. Nu har leveranserna anlänt och det är dags förden riktiga premiären.

I Marengoteamet jobbar besjälade ridsportare sida vid sida med tvåmodedesigners för att skapa kläder med modern skandinavisk design där stiloch funktion står i fokus. Under hela processen med höstens kollektion har enreferensgrupp med tjejer varit bollplank och kravställare. Kollektionen somsläpps denna höst är riktad till tjej/dam. Hela vägen från idé till färdig produktär det inspirationen från ryttare som styr riktningen.

”Vi tjuvstartade med en förlansering av Marengo på Falsterbo i somras ochdet blev en succé som överträffade våra förväntningar. Ridsport är någotpositivt som många gärna vill förknippas med. Vi vill vara med och ge ryttaremöjlighet att stärka sin identitet i såväl stallet som på stan samtidigt som vihoppas kunna ge möjlighet till den som inte rider att associera sig till känslani sporten”, säger Ludvig Linddahl

Socialt ansvar och hållbarhet är en naturlig del i ett nytt varumärke 2022. Somexempel på det så har Marengos jackor och västar vaddering av 100%återvunnen polyester. Produktionen sker uteslutande på fabriker som är BSCI-certifierade vilket bland annat innebär en garanti för etiskaarbetsförhållanden i hela leverantörskedjan.

Marengo säljs via egen webbshop, www.marengosweden.com

• kläder
  • ridsport