Lär känna vår medarbetare - Tobias!

En gång i månaden kommer vi publicera en intervju med en medarbetare på Maries Puts & Städ! Denna månaden är det Tobias tur att berätta hur det är att arbeta på Maries Puts & Städ och varför han har valt det yrket kan har valt.

Tobias är en av våra kundtjänstmedarbetare och arbetar hos oss på Maries Puts & Städ sedan december 2014 och han syns även i filmen ”Hemstädning – i abonnemangsform”.

– Jag har tidigare arbetat med service och kundtjänst och blev tipsad av en vän om att söka jobbet. Intervjun bestod av tre stycken delprocesser vilket gjorde mig ganska nervös, men till slut bestämde de sig att jag platsade bra här, berättar Tobias.

Som kundtjänstmedarbetare innebär Tobias dagliga arbete att skriva offerter, besvara frågor och ta emot bokning via telefon eller mejl. Utöver det deltar han i regelbundna utvecklingsmöten, dricker enorma mängder kaffe och har väldigt kul på jobbet.

– När jag hör kundens glädje i telefonen efter att jag har hjälpt dem fylls även jag av positiv energi som driver mig i arbetet. Jag upptäckte att serviceyrken passar mig för ett tag sedan och har därmed flera års erfarenhet av just att arbeta med människor och med att hjälpa dem på olika sätt. Förutom att jag gillar mina arbetsuppgifter så har jag trevliga kollegor som jag har väldigt roligt med dagligen.

På Maries Puts & Städ brukar vi prata mycket om att det är viktigt med att ge beröm till alla medarbetare. Det bidrar till en gladare stämning som får personalen att känna sig värdefull.
– Jag känner betydelsefull här på jobbet. Mestadels är det för att jag märker våra kunders uppskattning när jag besvarar deras frågor eller hjälper dem med bokningar men även tack vare mina kollegor. Vi är noga med att poängtera till varandra när vi gör något bra och ser alltid till att lära oss av varandra för att kunna utvecklas.

Många på Maries Puts & Städ ser Tobias som en glädjespridare. Utöver att han är trevlig mot både kunder och alla sina kollegor är han även duktig på att samla kollegorna på givande fikastunder.

– Jag tror på att bra service byggs upp redan internt. Om vi mår bra och är glada så kommer vi kunna sprida vidare glädjen till våra kunder. Därför försöker jag att samla mina kollegor på en god cappuccino och en fikastund när tiden tillåter. Det skapar en bättre gemenskap som gör oss till ett starkare team.

Tre frågor om städning & Maries Puts & Städ:

• 1.Vad betyder ”Ren Känsla” för dig?
  • Ren känsla för mig är när det är strukturerat och enkelt… Bekymmerslöst liksom.
  • 2.Vad är ditt bästa städknep?
    Tidningspapper, vatten och askan från din braskamin fungerar utmärkt för att få bort soten från glaset på kaminen.
  • 3.Om du skulle beskriva Maries Puts & Städ med tre ord, vilka ord skulle det vara?
    Glädje, service och kompetens. Alla dessa tre tillsammans är trots allt en styrka.