Metanolittomat musteet: Imajen uusi haaste

Imaje on päättänyt toimittaa asiakkailleen metanolittomia musteita parantaakseen työturvallisuutta ja ympäristönsuojelua.

Imaje on ylpeä kyetessään tuottamaan korkealaatuisia kulutustarvikkeita ja pyrkii kaikin keinoin vähentämään vaarallisten ainesosien käyttöä. Koska Imaje täyttää nyt RoHS-direktiivin määräykset, Imaje on ottanut vastaan uuden haasteen - nykyään denaturointiaineena alkoholipohjaisissa musteissa käytettävän metanolin korvaamisen isopropanolilla (IPA). Aurélie Weber, kulutustarviketuotannon tuotantopäällikkö toteaa, että ratkaisu on osa "hienovaraista pyrkimystä löytää oikea tasapaino teknisten, taloudellisten ja ympäristövaikutusten hyötyjen ja haittojen väliltä."

IPA parantaa käyttäjän turvallisuutta (metanolin sisäänhengittämisen, joutumisen iholle tai nielemisen tiedetään aiheuttavan myrkytyksen) samalla kun se tehostaa ympäristönsuojelua.

Imajen päätös ei johdu lainsäädännön vaatimuksista. Yritys on tehnyt vapaaehtoisen päätöksen tuottaa asiakkailleen vihreämpiä, puhtaampia ja turvallisempia tuotteita.

Siirtyminen IPA:an ei vaikuta painoprosessiin kokonaisuutena. Se ei vaikuta musteen koostumukseen tulostimessa, musteen kuivumisaikaan tai merkinnän laatuun. Muutos ei vaadi myöskään minkäänlaisia teknisiä toimenpiteitä. Siirtyminen IPA:an koskee kaikkia alkoholipohjaisia musteita, toisin sanoen noin viittäkymmentä nimikettä.

Näiden uusien kulutustarvikkeiden käyttöturvallisuustiedotteet päivitetään säännöllisesti ja ne voidaan helposti saada luettavaksi ja noutaa Imajen verkkosivulta (www.imaje.com).

Dover-yhtiö

Dover on monialainen teollinen valmistaja, jonka vuosittainen 7 miljardin dollarin liikevaihto koostuu konsernissa toimivien, erikoistuneiden teollisuuden tuotteita ja laitteita valmistavien yhtiöiden toiminnasta. Lisätietoja löydät osoitteesta www.dovercorporation.com.

ietoa Imajesta

New Yorkissa sijaitsevan, Dover Groupin (NYSE: DOV), omistama Imaje on maailman johtava merkintään erikoistunut yritys. Se perustettiin vuonna 1982 Bourg-lès-Valencessa, Ranskassa. Nykyään Imaje työllistääyli 1700henkilöä ja vuonna 2006 liikevaihto ylitti 390 miljoonaa dollaria.

Yhdessä 32 tytäryhtiön ja yli 60 jälleenmyyjän kanssa Imaje toimii yli 120 maassa. Imajen asiakkaita on tukemassa 3 R&D keskusta,6 tuotantolaitosta ja10 korjaamokeskusta eri puolilla maailmaa. Imajen tulostustekniikat: pienten ja suurten merkkien mustesuihkukirjoittimet, lasermerkintälaitteet, lämpösiirtokirjoittimet, Print & Apply -etikettiapplikaattorit.

Adrian Piotrowski

Presskontakt Marketing Coordinator Nordic Nordic Region +46 8 534 707 50