Show Up Fashion Award - den årliga tävlingen för modeentreprenörer!

Show Up Fashion Award är den årliga nationella tävlingen för entreprenörer inom modebranschen och riktar sig till modedesigners som startat eget varumärke eller vars varumärke finns etablerat på marknaden men behöver ytterligare genomslag. Förstapriset är ett för modebranschen skräddarsytt entreprenörspaket med stöttning av vår välrenommerade jury bestående av ledande personer inom mode- och kommunikationsbranschen.

”Syftet är att hjälpa designers att bygga ett lönsamt modeföretag och fortsätta etablera sitt varumärke på marknaden. Show Up Fashion Award erbjuder deltagarna möjligheten att bygga ett kontaktnät som är ovärderligt för framtida affärer samt att få stöttning i sitt entreprenörskap” säger Ellen Flybäck, projektledare på Marketplace Borås som står som huvudarrangör.

Prispaketet i tävlingen är speciellt utformat för att ge vinnaren de bästa förutsättningarna för att driva sitt företag framåt och utveckla sitt entreprenörskap. Det totala värdet uppgår till ca 350.000 kr varav 100.000 kr i kontanter, ett värde som är unik i Sverige.

2017 års jury består av Margareta van den Bosch (H&M), Marcus Larsson (LJUNG), Lars Wallin (Lars Wallin), Thomas Hägg (Thomas Hägg PR & Communication), Minna Engström Heino (Nordiska Designskola), Gesica Tawwakoli Gunmalm (Modeinkubatorn), Anna Englund Heilmann (Beyond Communication) samt Per-Olof Hygren (Sparbanksstiftelsen Sjuhärad).

”Som återkommande jurymedlem så tycker jag att Show Up Fashion Award, som förutom att vara en designtävling även fokuserar på entreprenörskap och affärsidé, är högst relevant och intressant. Och framförallt är det väldigt roligt att vara med i juryn”.

Anmälan till Show Up Fashion Award 2017 är öppen från 1:a juni och stänger 12:e oktober kl. 12.00. De tävlande anmäler sig genom att ladda upp bilder och skisser av en kollektion bestående av 5-8 outfits bestående av max 12 plagg samt en kort beskrivning av affärsidén på www.showupfashion.se. Finalen går av stapeln i Textile Fashion Center i Borås onsdagen den 22:a november då juryn korar vinnaren.

För frågor kontakta ellen@marketplaceboras.se // +46 (0)70-118 38 37

• modebranchen