Sparbanksstiftelsen Sjuhärad stödjer Marketplace Borås projekt

Sparbanksstiftelsen Sjuhärad har som mål att främja Sjuhäradsbygden och bidra till att den ska bli en attraktivare plats att leva och bo i.

Varje år utdelas bidrag till forskning/utbildning, näringsliv samt kultur och idrott i kommunerna Bollebygd, Mark, Svenljunga och Borås stad.
Under åren 1998 till 2016 har 1 582 mottagare fått dela på 207 miljoner kronor – och arbetet går vidare.

Show Up Fashion Award är en årlig nationell tävling för lovande modeentreprenörer som ser en professionell framtid inom branschen. Tävlingen är öppen för de som är i startgroparna av eller redan har påbörjat arbetet med sitt egna varumärke.

Syftet är att hjälpa designers att komma igång med och etablera sitt varumärke på marknaden. Show Up Fashion Award blir ett sätt för deltagarna att få erfarenhet, stöd och möjlighet att bygga ett kontaktnät som är ovärderligt för framtida affärer. Prispotten i tävlingen är speciellt utformad för att ge vinnaren de bästa förutsättningar för att starta upp sitt egna företag eller driva ett befintligt framåt.

Mötesplats för textil och modeindustrin. Marketplace Borås ser att de traditionella mässorna förändras och sökte därmed medel för en förstudie – att studera nytt grepp om framtidens mötesplats för industrin.

Pengarna delades ut vid en ceremoni på Kulturhuset tisdagen den 30 maj.