Digital nätverksträff till nyanlända och etablerade!

Pressmeddelande -

Vägar till arbetsmarknaden - Digital nätverksträff till nyanlända och etablerade!

Marketplace STHLM och Nya Kompisbyrån håller tillsammans en Digital nätverksträff till nyanlända och etablerade svenskar som vill utöka sina nätverk!

Marketplace STHLM och Nya Kompisbyrån erbjuder ett digitalt event där nya och etablerade svenskar möts för att diskutera vikten av nätverkande arbete, arbetsmarknad och möjligheter kopplat till det. Deltagarna får lyssna på Marketplace STHLM och Nya Kompisbyrån i en inledande presentation som berör ovan frågor och hur viktigt det är med ett professionellt nätverk. Deltagarna delas sedan upp i par eller i grupp om fyra.

Om du brinner för inkludering och samtidigt vill bredda ditt nätverk så är det här eventet för dig.

• Är du ny i Sverige och vill veta mer om hur arbetsmarknaden fungerar, ja då är det här rätt event för dig.
  • Har du varit i Sverige sedan länge och vill dela med dig av dina erfarenheter från arbetsmarknaden, ja då är du varmt välkommen att delta.

Man behöver inte vara född i Sverige för att delta, men man behöver ha en någorlunda bra språknivå i svenska. Det gäller givetvis att de nyetablerade svenskarna också har åtminstone lite förkunskaper i svenska så att det går att kommunicera, men det är inte på något sätt förbjudet att använda sig av engelska i nödfall.

När: 20 maj 2021, 17:00 - 18:30

Var: Digitalt möte via Zoom

Anmälning: via Marketplace STHLM hemsida

Om Nya Kompisbyrån

Kompisbyrån är en ideell organisation som funnits sedan 2014 och jobbar för att integrera nya svenskar och öka gemenskapen i samhället genom fikaträffar. Invitationsdepartementet har funnits lika länge och har istället middagsträffar.

Från och med den 1 januari har Kompisbyrån och Invitationsdepartementet slagit ihop sig för att få en starkare organisation. Tillsammans bildar de Nya kompisbyrån.

Mer information om integrationsfikat på Strandvägen och andra event hittar du på www.nyakompisbyran.se