INOMEC AB ställer ut med sina nya partners OXworldwide och LGH

På MaskinExpo, Nordens största maskinmässa, presenterar INOMEC AB nya samarbeten inom lyft och drag. Det är dels LGH GmbH, som är världens största uthyrare av lyftutrustningar, dels OXworldwide.

LGH har  och har sitt säte i England. INOMEC kan nu, som enda svenska partner, erbjuda hela deras sortiment för hela Skandinavien. INOMEC har idag redan Sveriges största sortiment bland utrustningar för lyft och drag och i och med sammarbetet med LGH kan nu företaget erbjuda en lösning för alla små och stora projekt inom lyft och drag.

– INOMEC kommer fortsättningsvis att erbjuda sina produkter till alla återuthyrare i Sverige som vi sammarbetar med, säger VD Johan Jonasson.

– Denna unika möjlighet att få bli partner med världens största uthyrare inom lyft och drag gör att vi kan expandera inom många områden. Ett projekt på exempelvis 300 ton är inga problem nu längre.

På mässan kommer INOMEC även att visa upp en 150 tons Oxtrolley från OXworldwide, som är INOMECs andra nya partner för i år. Det är en maskinskridsko med egen drivning och som finns i ett sortiment från 30 till 200 tons kapacitet. Vagnen har fjärrstyrning och kan rotera runt sin egen axel. Finns även med batteridrift.

Sammarbete med Oxworldwide innebär för INOMEC att man nu kan presentera en produkt som är helt unik för den Svenska marknaden och är ett bra tillskott i INOMECs uthyrningspark. Den som vill se mer av Oxtrolley, som maskinskridskon heter, hittar den på MaskinExpo.

Johan Jonasson
INOMEC AB
Tel 070–389 70 90
johan.jonasson@inomec.se
www.inomec.se

• Transport

• lyftutrustning
  • maskinskridsko
  • trolley

MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.