CASE höjer ribban i branschen med nytt minisortimentet!

CASE höjer ribban i branschen med nytt minisortimentet!

Ett nytt premiumtillskott inom minisegmentet har sett dagens ljus! För de som strävar efter det lilla extra och söker en minigrävare med en nivå högre än dagens marknadsstandard så finns svaret hos CASE. Genom ett strategiskt drag förvärvade man nyligen en etablerad tillverkare av minimaskiner och tillsammans har man gemensamt utvecklat dessa nya minigrävare. Nya D-serien levererar på den högsta tänkbara nivån och bär nu stolt CASE symbolmärke, örnen ABE, likt de storslagna grävmaskinerna och hjullastarna!

CASE generalagent Maskinia är stolta över att kunna presentera denna exklusiva serie av minigrävare till de svenska kunderna. Serien sträcker sig från minstingen CX12D (1,2 ton) upp till CX65D (6,5 ton). I den nya serien finns också de två helelektriska alternativ CX15EV och CX25EV.

-Maskinia strävar alltid efter att erbjuda det bästa till den svenska marknaden, och nu har vi den möjligheten med våra nya minigrävare! Extra spännande är det med de två helelektriska alternativen på 1,5 resp 2,5 ton, dessa minigrävare representerar framtidens hållbara maskiner och rimmar väl med Maskinias pågående miljöarbete benämnt Maskinia Blue, säger Fredrik Holmquist, VD för Maskinia.

Maskinia erbjuder sina kunder att anpassa sin maskin från fabrik genom en rad val såsom: knäckbom, dubbelpump för tiltrotator, extra motvikt, extra lång sticka, rotationshydraulik, gummi- eller stållarv med mera. Kan man tänka sig att beställa sin maskin 3-4 månader innan leverans så finns möjligheten att bestämma exakt hur maskinen ska vara specificerad och anpassad för att den ska kunna utföra jobbet med 100% effektivitet och därigenom spara både pengar och tid. För att även erbjuda snabba leveranser finns en rad färdigutrustade maskiner med valen redan gjorda.

-CASE nya minigrävarserie representerar en ny standard för kvalitet och prestanda. Vi är övertygade om att de kommer att bli det självklara valet för svenska entreprenörer som vill ha minimaskiner med det lilla extra. Vi kommer nu under hösten presentera dem för våra svenska kunder och visa tydligt vilka fördelar våra minigrävare från CASE kan erbjuda dem, bland annat premiärvisades den helelektriska CX15EV på Entreprenad Live och fick fina vitsord, avslutar Fredrik Holmquist.

Ämnen

Maskinia AB är generalagent i Sverige för Doosan, Case, Bergmann samt återförsäljare för Epiroc, Husqvarna och Atlas Copcos breda produktsortiment av entreprenadmaskiner, hydraulhammare & övriga redskap. Vi har även ett stort utbud av begagnade entreprenadmaskiner.

Maskinia AB har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Staffanstorp, Göteborg, Uddevalla, Jönköping & Stockholm/Järfälla.

Vi har även återförsäljare i övriga delar av Sverige: LGL maskin i Gnarp, JBM Maskin i Örnsköldsvik, Kjellsons Maskinservice i Umeå, Boström Maskin i Gävle, WTP Maskin AB i Karlstad, Jämt-Maskin i Östersund samt RF Maskin i Arboga.

Vi hjälper Dig med maskiner, service, reservdelar samt tillbehör! Naturligtvis samarbetar vi med de ledande leverantörerna på tillbehör samt banker/finansbolag och hjälper Er med en fördelaktig finansiering.

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Daniel Gustavsson

Presskontakt Marknadsansvarig

Maskinia - Din Maskinpartner

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Maskinia AB
Nyckelgatan 2-6