Maskinia startar service i Göteborg

Maskinia startar service i Göteborg

Under flertalet år har servicen skötts av samarbetspartners i distriktet men precis som i Uddevalla och Jönköping blir det nu service i egen regi i Göteborg. Maskinia ser att den service som utförs av dem själva ökar kundernas nöjdhet, upplevda kvalitet och trygghet.

Maskinia har under många år haft auktoriserade servicepartners på flera ställen i södra Sverige och det har fungerat bra. När Maskinia och dess maskinmärken växer på marknaden och kundernas krav ökar, är det viktigt för företaget att fortsatt utveckla eftermarknaden för att matcha kundernas och tillverkarnas högt ställda krav.

–Att etablera en komplett anläggning i Göteborg har varit en målsättning i många år. Nu var det dags och vi börjar med att starta igång serviceverksamheten genom att stötta från våra båda fullserviceanläggningar i Munkedal och Jönköping säger Maskinias VD, Fredrik Holmquist.

Maskinia kommer nu att söka fältservicemekaniker och reservdelspersonal samt ledande befattningar för att stötta det nuvarande teamet i regionen. Allt för att erbjuda bästa servicen och tryggheten för nuvarande och framtida kunder.

Maskinia har avslutat samarbetet med vår tidigare serviceverkstad i Göteborg, Steens T&E. Kunder ska nu vända sig direkt till Maskinia för service, garantier eller reparationer. Vi tackar Steens T&E för ett långt och bra samarbete och önskar dem lycka till framöver!

Ämnen

Maskinia AB är generalagent i Sverige för Develon, Case, Bergmann samt återförsäljare för Epiroc, Husqvarna och Atlas Copcos breda produktsortiment av entreprenadmaskiner, hydraulhammare & övriga redskap. Vi har även ett stort utbud av begagnade entreprenadmaskiner.

Maskinia AB har sitt huvudkontor i Linköping med filialer i Staffanstorp, Göteborg, Munkedal, Jönköping, Kalmar & Stockholm/Järfälla.

Vi hjälper Dig med maskiner, service, reservdelar samt tillbehör! Naturligtvis samarbetar vi med de ledande leverantörerna på tillbehör samt banker/finansbolag och hjälper Er med en fördelaktig finansiering.

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Daniel Gustavsson

Presskontakt Marknadsansvarig

Maskinia - Din Maskinpartner

Vi har även återförsäljare i övriga delar av Sverige: LGL maskin i Gnarp, JBM Maskin i Örnsköldsvik, Kjellsons Maskinservice i Umeå, Boström Maskin i Gävle, WTP Maskin AB i Karlstad, Jämt-Maskin i Östersund samt RF Maskin i Arboga.

Välkommen in till en personligare maskinpartner!

Maskinia AB
Nyckelgatan 2-6