Match utsett till Sveriges starkaste varumärke för andra året i rad

Match har för andra året i rad blivit utsett till Sveriges starkaste varumärke inom nätdejting. Priset delas ut årligen sedan 2002 av undersökningsföretaget Evimetrix. Vinnaren av utmärkelsen väljs genom en landsomfattande undersökning som bygger på kundkännedom och kundnöjdhet.

Enligt tidigare undersökningar genomförda 2016 av TNS Sifo på uppdrag av Match anses Match erbjuda bäst möjligheter till att hitta en bra match och dejtingtjänsten där man mest sannolikt hittar singlar som söker seriösa relationer.

- När vi fick priset 2015 fick vi kvittens på att vårt varumärke inte bara är välkänt utan att våra kunder även är nöjda med de tjänster vi erbjuder. Att bli utnämnd för andra året i rad visar tillsammans med våra egna undersökningar hur vi från en ledande position fortsätter utveckla och driva branschen, säger Robin Goncalves, pressansvarig för Match i Norden

Priset delades ut torsdagen den 29 september till vinnare i sammanlagt 35 branscher. Bland vinnarna i övriga kategorier finns IKEA, SAS, ICA, Volvo, Adidas och iPhone.

Om undersökningen

Sedan 2002 har varumärkesundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award genomförts. Undersökningen är en av Sveriges största mätningarna av attityder till olika varumärken. I år har drygt 6 000 slumpmässigt valda konsumenter uttalat sig om 500 varumärken i 35 branscher.

• Evenemang

Dejtingtjänsten Match grundades 1995 och har funnits i norden sedan 2002. Vi finns i 25 länder och erbjuder våra medlemmar det bästa sättet att träffa en potentiell dejt. Cirka 118 000 Svenskar över 18 år är idag i ett förhållande med någon de angett att de mött genom oss, nästan 60 000 av dessa är gifta – Ingen annan dejtingsajt eller app i Sverige har lett till lika många giftermål*. Match har även utnämnts till Sveriges starkaste varumärke inom nätdejting 2015 och 2016, baserat på kundnöjdhet och varumärkeskännedom. För mer info besök www.match.se.

*Data baserad på extrapolering av en Ipsos ASI-undersökning genomförd 15-23 jan 2015, bland ett representativt urval av 2000 personer 18 till 65 i Sverige, detta har kombinerats med den totala populationen ur åldersgruppen (Eurostat 2013)

En genomsnittsmedlem på Match.com är mellan 25-45 år och vi har en jämn fördelning mellan könen. Våra medlemmar finns bosatta i såväl större städer som på mindre orter och en majoritet är högskoleutbildade och har en bra inkomst.

Match.com har en gedigen sekretesspolicy som gör att våra medlemmar kan känna sig trygga och säkra när de dejtar hos oss. Alla bilder och alla profiltexter godkänns manuellt av vår medlemssupport och all kommunikation inom tjänsten sker helt anonymt.

Vi genomför löpande undersökningar för att kartlägga singlarnas syn på olika områden. Kontakta oss gärna om du vill ha mer information om våra genomförda undersökningar.

Det är helt kostnadsfritt att bli medlem på sajten, att lägga upp sin profil och att söka bland övriga medlemmar. För att kunna kommunicera med övriga medlemmar krävs en prenumeration.