Först i Sverige - Sköt dina dagliga matinköp direkt i mobilen, nu inte bara för iPhone

Det är redan stort i Asien, där Korea ligger längst fram i utvecklingen. Nu presenterar MatHem en ny typ av shoppingupplevelse. En applikation, nu för både iPhone och Android, som snabbt laddas ner och gör det enkelt och smart att handla mat.

”Vi vill underlätta vardagen för konsumenter och genom scanningsfunktionen i appen hoppas vi kunna göra det. Nu kan man både via sin iPhone och Android exempelvis scanna streckkoden på ett tomt mjölkpaket, innan du hinner slänga det. Så hamnar den direkt i din varukorg och kommer hem med nästa matleverans, detta är både smart och enkelt” säger Tomas Kull, VD för MatHem.

Kampanj
Åker du kommunalt i Stockholm under de kommande två veckorna så kan du, genom att ladda hem MatHems applikation gratis till din iPhone eller Android, ges möjligheten att scanna in Pampers Active Fits streckkod, som visas på MatHems reklam runt om i Stockholms lokaltrafik. Handla dem på väg hem ifrån jobbet och du spar både tid och pengar.

Funktionen erbjuder även möjligheten att scanna tomma förpackningars ean-kod innan man slänger dem. Att fylla på basvarorna har fått en helt ny betydelse, glöm alla gamla inköpslistor och scanna istället in dem direkt i mobilen.

Om MatHem
MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet, abonnemang på färdiga matkassar, recept och tillägg av olika varor samt vin. MatHem finns i dag i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Malmö, Lund, Helsingborg och Göteborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.

För ytterligare frågor vänligen kontakta:
MatHem, Tomas Kull på 070-518 12 07 eller tomas@mathem.se

Om MatHem.se
MatHem.se är ett av de ledande e-handelsföretaget som har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm , Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.