Fri mat rakt in i kylskåpet under ett år

Fri mat rakt in i kylskåpet under ett år

Idag, torsdag 14 november, går startskottet för ett nytt och unikt samarbete mellan MatHem och Einar Mattsson. Samarbetet innebär att alla som köper en lägenhet i Einar Mattssons bostadsrättsförening Skulpturparken före 15 december får kostnadsfri mat under ett helt år. MatHem ställer till och med in den i kylskåpet.

– På Einar Mattsson arbetar vi med att bidra till ett mer bekvämt vardagsliv för våra boende. Med digitala lås från Glue och ett samarbete med MatHem möjliggör vi inte bara matleveranser fram till dörren utan hela vägen in i kyl och frys. Du behöver inte ens vara hemma, berättar Jonas Palén, sälj- och marknadschef på Einar Mattsson Projekt AB.

De boende i bostadsrättsföreningen Skulpturparken i Sköndal beställer sin mat på MatHem.se eller MatHems app. Med hjälp av det digitala låssystemet Glue kan de sedan vid leveranstillfället låsa upp dörren för MatHem via sin mobil. Hela leveransen filmas av chauffören och skickas som ett videokvitto när leveransen är slutförd.

– På MatHem brinner vi för att förenkla livet för våra kunder. In i kylen-leveranserna är ett sätt att underlätta vardagen ytterligare och det känns jättekul att Einar Mattsson valt oss som partner i detta samarbete. Nu kan vi gemensamt sträva efter att ge våra kunder ökad livskvalitet, säger Sara Tranarp, ansvarig för affärsutveckling och partnerskap på MatHem.

De kunder som befinner sig hemma kan även välja att ta emot kassarna vid dörren. Då aviseras leveransen som vanligt.

– För oss innebär samarbetet en ny och unik service med fri mat hemlevererad. Våra boende får tid över till annat. Det blir spännande att se hur erbjudandet tas emot nu när vi startar försäljningen, avslutar Jonas Palén.

Läs mer om projektet och kampanjen på brfskulpturparken.se

För mer information kontakta:

Sara Tranarp, Head of Business Development & Partnerships på MatHem i Sverige AB

0706-19 81 42, sara.tranarp@mathem.se

Jonas Palén, Sälj- och marknadschef på Einar Mattsson Projekt AB

08-586 263 00, jonas.palen@einarmattsson.se

MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet. Företaget växer kraftigt och omsättningen för 2018 var över 1,5 miljard kronor. MatHem grundades av Tomas och Karolin Kull för att förenkla människors vardag genom en snabb och enkel tjänst, med det största utbudet av varor som levereras hem till dörren. Verksamheten finns i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö med närliggande orter. MatHem äger hela distributionskedjan från beställning och lager till kylbilar för leverans till kundernas dörr för att möjliggöra högsta kvalitet och service.