Grundarna Tomas och Karolin Kull. Bilden är lånad från Ehandel.se

“Helt klart den bästa butiken på nätet"

Igår fick MatHem.se ta emot priset Årets Bästa E-handlare 2017 vid prisutdelningen på Emeet Helsingborg. Ehandel.se ligger bakom tävlingen där de låtit sina läsare rösta fram sin bästa e-handelskollega – den e-handlare som har bäst färdigheter och den butik som är det bästa beviset på detta. 22 procent valde att lägga sin röst på på MatHem. Det här är ännu ett pris i raden av utmärkelser som MatHem fått för sin butik på nätet.

MatHem.se fortsätter att uppmärksammas. Bland utmärkelserna finns Sveriges bästa matsajt, Nöjdast kunder på nätet och nu även Årets Bästa E-handlare. Karolin Kull, grundare och marknadschef på MatHem, uppskattar den här typen av beröm från e-handelskollegor.

- Det här är ett kvitto på att inte bara våra kunder utan även vänner och kollegor i branschen tycker att vi gör ett bra jobb. Det är det bästa betyget vi kan få! Vi på MatHem prioriterar kundupplevelsen och arbetar med att göra den lite bättre för var dag, säger Karolin Kull på MatHem.se.

Det finns säkert många anledningar till varför e-handlarna lagt sin röst på MatHem.se. Karolin Kull tror att företagets fokus på kvalitet samt den höga leveranssäkerheten är två viktiga ingredienser i framgångsreceptet. Ehandel.se skriver att många av de som röstat på MatHem har valt att kommentera företagets sätt att arbeta med kundtjänst och logistik.

Här följer två kommentarer om MatHem.se som Ehandel.se valt att publicera i sin text om Årets Bästa E-handlare:

“Helt klart den bästa butiken på nätet. Otroligt bra utbud, lätt och smidig hemsida, bra punktlighet vid leverans. Vid strul löser kundtjänst det galant! Hatten av för Mathem!”

“Väldigt bra service, kvalitet samt kundbemötande även fast det är en ny marknad som de själva i huvudsak har lett fram och skapat”

Läs mer om Årets Bästa E-handlare 2017 hos Ehandel.se.

MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet. Företaget växer kraftigt och omsättningen för 2015 var omkring 750 miljoner kronor. MatHem grundades av Tomas och Karolin Kull för att förenkla människors vardag genom en snabb och enkel tjänst, med det största utbudet av varor som levereras hem till dörren. Verksamheten finns i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö med närliggande orter. MatHem äger hela distributionskedjan från beställning och lager till kylbilar för leverans till kundernas dörr för att kunna hålla högsta kvalitet och service.

För mer information, kontakta Tomas Kull, vd och grundare MatHem.se. 070-581 12 07