Matbutiken i fickan - MatHem.se presenterar ett nytt sätt att handla

Matbutiken i fickan - MatHem.se presenterar ett nytt sätt att handla

Succén från London och Sydkorea kommer nu till Stockholm. MatHem.se skapar en virtuell matbutik på Östermalmstorgs tunnelbanestation. Handlar gör man via mobilen och maten levereras hem till dörren.

Hör du till dem som fortfarande bär hem dina egna matkassar? Hamnar du alltid i fel kassakö? Nu kan man handla maten när man vill och var man vill, via dator eller mobil på MatHem.se. Precis som de framgångsrika kampanjerna utomlands, i bland annat Storbritannien och Sydkorea, skapar MatHem.se för några veckor en virtuell matbutik på Östermalmstorgs tunnelbana i Stockholm. I tunnelbanenedgången från Stureplan kan konsumenter nu handla genom att scanna varorna som önskas via mobilen.

Veckohandlingen kan fortsätta sittandes på tunnelbanan och inköpen är klara innan slutstationen nås. Varorna levereras sedan hem i MatHems kylbilar med frys. MatHemkunden sparar värdefull tid och slipper kånka och köa.

I den tekniska lösningen för att möjliggöra detta använder sig MatHem.se av kameran i mobilen för att läsa av streckkoderna på produkterna. När streckkoden identifierats så hamnar produkten i varukorgen, under förutsättning att den finns bland de 10 000 varor MatHem.se saluför. Detta innebär också att man själv enkelt kan scanna av varor hemma allteftersom de tar slut i kylen och skafferiet, eller scanna av något gott man blir bjuden på som man själv vill köpa hem.

- ”Man har länge talat om ’Det intelligenta kylskåpet’”, säger Tomas Kull, grundare av MatHem.se. ”Med möjligheten att själv scanna varor på ett enkelt sätt via MatHem-appen är det nu verklighet. Vi vill med den virtuella butiken i tunnelbanan visa hur enkelt och snabbt det kan vara att handla, oavsett vart du befinner sig ska det vara lätt att beställa mat på nätet.”

Kampanjen är skapad av Art Director Susanna Livijn Wexell på byrån Some Guys.
Copy: Embla Malmenlid och Susanna Livijn Wexell.

För mer information, kontakta Tomas Kull, grundare av MatHem.se.
Tel: 0705 81 12 07. Email: tomas@mathem.se.

Om MatHem.se
MatHem.se är det ledande e-handelsföretagen inom dagligvaruhandeln och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Malmö, Lund och Helsingborg med omnejd samt Göteborgsområdet. MatHem.se har vunnit en rad priser och blev bland annat utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet 2010 och 2011.