MatHem har Sveriges bredaste ekologiska sortiment

De tillgängliga ekologiska artiklarna till försäljning varierar från dag till dag, men ingen annan online-aktör kommer i närheten av ett så brett ekologiskt sortiment då MatHem har mer än dubbelt så många ekologiska artiklar som många andra aktörer.

En del i MatHems sortimentsstrategi är att ha ett brett ekologiskt sortiment. Planen är att utöka sortimentet ytterligare inom ekologiskt under 2017.

”Våra kunder älskar den höga kvalitet som vi står för. Där är eko en viktigt bit. Att jobba med eko kräver desto mer av oss som leverantör då produkterna är mycket mer känsliga. Då är det så roligt att vi har en så hög andel eko som ca 25%, för det visar verkligen att vi lyckats hålla en hög kvalitetsnivå!”, säger Tomas Kull, VD och grundare.

Det viktigaste för MatHem är framförallt att hela tiden kunna tillgodose kundens behov. Kundförfrågningarna är i centrum, och oavsett om önskemålen gäller mer ekologiskt, närodlat eller Fairtrade är målet alltid att tillgodose kundens behov.

”Våra kunder är en nyfiken och medveten kundgrupp. De värdesätter både tjänster som förenklar deras liv, och att äta mat av god kvalité.”, säger Tomas Kull.

Eko-intresserade kunder kan hålla utkik efter MatHems eko-vecka under vecka 5, där alla stora kampanjevaror kommer vara ekologiska.

MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet. Företaget växer kraftigt och omsättningen för 2016 var omkring 1 miljard kronor. MatHem grundades av Tomas och Karolin Kull för att förenkla människors vardag genom en snabb och enkel tjänst, med ett stort utbud av varor som levereras hem till dörren. Verksamheten finns i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö med närliggande orter. MatHem äger hela distributionskedjan från beställning och lager till kylbilar för leverans till kundernas dörr för att kunna hålla högsta kvalitet och service.

För mer information, kontakta Tomas Kull, VD och grundare MatHem.se. 070-581 12 07