Mathem.se först med att leverera både vin och mat hem till dörren

Mathem.se först med att leverera både vin och mat hem till dörren

Genom ett samarbete med Antipodes Wines Ltd kan man på Mathem.se nu erbjuda - utöver att handla mat på nätet – även att handla vin på nätet för hemleverans direkt till dörren.

Det tidigare utbudet av mat har utökats och Mathems kunder kan nu även välja från ett fint utbud av noga utvalda viner. Mathem.se erbjuder ett unikt sortiment av kvalitetsviner från framstående vinregioner världen över. Vinet levereras direkt hem till dig tillsammans med din matkasse – till en början kan vinet beställas med leverans på torsdagar.

Vinet beställs i lådor om 6 flaskor i varje och man kan välja mellan vitt vin, rött vin eller en låda med blandat vin (3 flaskor av vardera rött och vitt vin). Vin finns med olika karaktär, exempelvis:

Fruktiga vita viner – en låda med 6 vita viner med rund karaktär och tropiska toner. Vinet passar fint som sällskapsviner men även till kyckling- och fiskrätter. Innehåller tre olika viner med 2 flaskor av varje sort.

Fruktiga röda viner – 6 flaskor rött vin med rund och sötfruktig karaktär. Underbart som sällskapsvin eller till lättare kötträtter, rostade rotsaker eller buffé.

Smakrika röda viner – en låda med 6 smakrika rödviner med struktur, balanserande syra och nyanserade smaker som passar utmärkt till bland annat kötträtter och gratänger.

Du har också möjlighet att välja vinlådan med både rött och vitt vin – utmärkt till finmiddagens för-, huvud- och efterrätt.

Vinsortimentet väljs ut av erfarna sommelier och säljs av Antipodes Premium Wines Ltd. Servicen är helt laglig och Antipodes Premium Wines Ltd betalar alla svenska skatter åt kunden. Vinerna är unika och finns inte att köpa på Systembolaget. Antipodes är Sveriges ledande direktförsäljare av vin och landets största vinklubbsoperatör.

Tomas Kull
www.mathem.se

Om Mathem.se
MatHem.se är ett av de ledande företagen som har har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor. Företaget finns i dag i Stockholm och Uppsala. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.