MatHem.se förvärvar Sveriges ledande receptbank Tasteline.com

Nu kan du som konsument handla ingredienser till Tasteline.com’s recept direkt via MatHem.se, ett av Sveriges ledande e-handelsföretag inom mat. Genom förvärvet från Schibsted Tillväxtmedier får MatHem.se en viktig kanal att nå nya delar av marknaden.

Tasteline.com startades 1999. Med sina 29 000 recept och över 1,5 miljoner unika besökare per månad är Tasteline.com den ledande receptaktören på nätet. Tasteline.com har en komplett organisation med kock, dietist, redaktörer, IT-avdelning samt en stark säljorganisation. Varje dag skrivs det ut cirka 15 000 recept från Tasteline.com’s receptbank. Tasteline.com har dessutom en färdig matkasse som det går att prenumerera på. Som ny ägare av Tasteline.com kommer MatHem.se bland annat komplettera deras receptbank med att erbjuda kunderna direkt hemkörning av ingredienserna i alla Tasteline.com’s recept.

Tasteline.com är det starkaste varumärket på nätet när det gäller mat, de har arbetat fram ett fantastiskt erbjudande och vi kommer att förvalta dess arbete väl. Vi ser stora synergieffekter mellan MatHem och Tasteline där vi är glada över att kunna erbjuda Tastelines kunder en möjlighet att beställa ingredienserna till recepten direkt hem", säger Tomas Kull, VD MatHem.se.

Den kompetenta personal som nu går över till MatHem.se består bland annat av försäljningschef Ann von Ekensteen, dietisten Mia Troberg Elonq samt kocken Mari Bergman från Tasteline.com. Det säkerställer att även i fortsättningen kunna garantera Tasteline.com’s trogna kunder igenkänning.

”Tillsammans kan MatHem och Tasteline hjälpa våra besökare att laga riktigt god mat. Vi står för inspiration, fantastiska recept, varav en stor del är hälsosamma. Vi kan nu också se till att ingredienserna körs hem till din dörr, genom MatHems hemkörning av mat. Sen lämnar vi över jobbet till alla våra duktiga hemmakockar.” säger Mia Troberg Elonq, dietist och redaktör på Tasteline.

Det långa samarbetet Tasteline.com har haft med SvD och Aftonbladet kommer att fortsätta. SvD erbjuder idag sina läsare att söka recept på Tasteline och Aftonbladet använder sig bland annat av Tasteline.com’s redaktionella material.

För mer information: Tomas Kull, VD på MatHem. 0705-81 12 07 eller tomas@mathem.se.

Om MatHem.se
MatHem.se är ett av de ledande e-handelsföretagen som har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm , Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.