MatHem.se nomineras till Bästa Design Identitet Webb av Svenska Designpriset

MatHem.se är den nya uppstickaren på marknaden när det gäller att handla hem mat på nätet. Förutom att företaget expanderar i en stark uppåtgående kurva, så har man även nu blivit nominerade för Bästa Design Identitet Webb av Svenska Designpriset. Med en lättnavigerad och stilren hemsida får man en bra översikt av utbud och information.

Tomas Kull, VD för MatHem.se, tycker att det är hedrande och inspirerande att ha blivit nominerad.

- Det känns mycket givande att få ett erkännande av denna dignitet, då vi strävar att vara det marknadsförande företaget i branschen. Vi har arbetat hårt för att kunna erbjuda våra kunder den smidigaste och mest användbara hemsidan för att beställa livsmedel via nätet. Detta ger oss på MatHem.se en otrolig sporre att fortsätta på det spår som vi medvetet har valt.

MatHem.se marknadsför sig mer än någonsin med både radioreklam och affischer i Stockholms tunnelbana. Tomas Kull har sett en markant ökning i försäljning och tror även på att hemsidan inger den trygghet som är svår att leverera i en relativt ung bransch.

- Att handla mat på nätet är fortfarande främmande och komplicerat för många som inte har kunskapen eller erfarenhet utav det. Vårt arbete är att se till att vara så tydliga som möjligt med information på hemsidan – alltifrån hur man handlar, på vilket sätt, hur man betalar och hur man får hem sin leverans. Att ge våra kunder en så tydlig helhetsbild som möjligt, tror vi på MatHem.se att man ger våra kunder trygghet och säkerhet med våra tjänster. Designen är även mycket viktig för att ge ett seriöst och betryggande första intryck.

Som det enda företag som erbjuder matkasse och matvaror på nätet, så har MatHem.se blivit nominerad till detta ärofyllda pris tillsammans med 14 andra ledande företag på sina marknader. Svenska Designpriset delas ut varje år i fyra olika kategorier med inriktningarna Redaktionellt, Information, Identitet och Reklam och Mobil/iPod.

Tomas Kull

www.mathem.se

MatHem.se är ett av de ledande företagen som erbjuder matinköp via nätet. Företaget har från slutet av 2008 genomfört ett antal pilottester för att säkerställa logistik och service. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet samt har abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor. Företaget finns i dag i Stockholm och Uppsala. Ambitionen är att etablera MatHem.se i ytterligare ett antal städer under 2010.
Glöm inte att du kan handla mat på nätet redan idag!