MatHem.se samlar pantburkar åt BRIS

MatHem samlar pantburkar åt BRIS

Matleverantören MatHem.se fördjupar nu ytterligare sitt samarbete med stödorganisationen BRIS. Kunder ges möjligheten att lämna ifrån sig sina pantburkar och flaskor i samband med att de får matkassar levererade till dörren. Pengarna från panten går oavkortat till BRIS verksamhet.

MatHem som redan ger sina kunder möjlighet att skänka pengar till BRIS tar initiativet att under vecka 40 stödja organisationen lite extra. Deras kunder erbjuds möjligheten att lämna ifrån sig pantflaskor när och burkar direkt vid dörren i samband med hemleverans av mat från MatHem.se. Kunderna stödjer BRIS samtidigt som deras vardag underlättas ännu mer av MatHem. Informationen går ut via kundernas leveransrapporter och pantpengarna går oavkortat till BRIS.

– Vi tycker det är viktigt att stödja utsatta barn och det känns fantastiskt att kunna hjälpa BRIS på det här sättet, säger Tomas Kull VD på MatHem.

En vanlig missuppfattning är att BRIS är statligt. BRIS är en ideell verksamhet och därmed beroende av bidrag från privatpersoner, företag och myndigheter. På BRIS arbetar 600 personer frivilligt med att svara i telefon, mail och chatt.

– Det här är ett jättebra och kreativt initiativ som visar på att det finns många som vill stödja oss, säger Göran Harnesk, Generalsekreterare på BRIS.

Heléne Tibblin
insamlingsansvarig BRIS

Tomas Kull
www.mathem.se

Sveriges största och smartaste matbutik
Mathem.se är Sverige största och smartaste matbutik på nätet med över 10 000 varor, däribland hundratals ekologiska, glutenfria, laktosfria och mjölkproteinfria varor. Vårt mål är att spara tid åt dig samt ge dig inspiration.