MatHem.se utökar delikatessbutiken med ännu fler högkvalitativa varor

MatHem.se, Sveriges största matbutik på nätet, har lanserat en delikatessbutik med en stor mängd produkter av mycket hög kvalitet. Detta för att kunna tillhandahålla ett brett och lyxigt sortiment som inte finns i en vanlig butik. ”Vi vill kunna erbjuda våra kunder det lilla extra. Ska man njuta av något riktigt gott under semestern, som ett spännande tilltugg till sommardrinken, en lite lyxigare middag på fantastiska råvaror eller ha fest med en smakfull buffé ska allt kunna beställas från oss”, säger Tomas Kull, grundare av MatHem.se.

Sortimentet i delikatessbutiken utökas ständigt och MatHem.se satsar stort på att bredda utbudet av högkvalitativa varor. Några av de delikatesser som tagits in är lyxiga kryddor som svart salt och hallonpulver från danska Mill & Mortar, exklusivt te från franska Theodor och spännande italienska pastasorter från Morelli med smak av t.ex. citron eller chili. Sortimentet har även berikats med ett stort antal exklusiva ostar, charkuterier, olivoljor och balsamvinäger från främst Italien, Spanien och Frankrike.

MatHem.se har utökat sortimentet av fisk och skaldjur där man nu bland mycket annat kan finna färsk tonfisk, piggvar, ekologisk lax, röding och hälleflundrafilé. Man kan även beställa hem utsökta havskräftor, knivmusslor, vongolemusslor eller allt man behöver för en klassisk romantisk middag med ostron från Normandie och hummer.

Förutom mat och färdiga matkassar satsar MatHem.se, matbutiken på nätet, nu även på husgeråd. "Vi vill förenkla våra kunders vardag, därför ser vi det som ett naturligt steg att även tillhandahålla hushållsartiklar. Precis som att få hem maten till dörren ska man även kunna få hem de redskap som behövs för att laga maten" säger Tomas Kull, grundare av MatHem.se.

MatHem.se tillhandahåller allt från de produkter som behövs i vardagen som knivar och bakformar till mer finurliga lösningar som exempelvis rockägget som hjälper till att koka ägget till önskad hårdhetsgrad och spelar en melodi när denna är nådd. ”Det ska vara roligt att laga mat även om det bara gäller att koka ett ägg” summerar Tomas Kull.

Om MatHem.se
MatHem.se är Sveriges ledande matbutik på nätet och i mobilen och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet, inspirerande recept och abonnemang på färdiga matkassar. Företaget finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se har 2012, 2011 och 2010 blivit utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.