Nu leveras festmaten med vin till dörren av MatHem.se

Nu leveras festmaten med vin till dörren av MatHem.se

Svenskarna uppskattar mer och mer att få hjälp med att planera sin mat via e-handel. Nu kommer nästa pusselbit som hjälper dig till festen eller middagen. MatHem.se lanserar en festmeny för 8 personer bestående av förrätt, varmrätt och efterrätt samt vin. Måltiderna är skapade av Monika Ahlberg. Varorna levereras i en obruten kylkedja genom egna kylbilar fram till dörren på tider du själv väljer. På mathem går det att handla all sin mat på nätet inklusive färdiga matkassar.

"Efterfrågan är stor på olika färdiga lösningar med recept och matingredienser. Nu håller vi på att ta ett helhetsgrepp om marknaden genom att kunna hjälpa till även när du ska ha middag hemma. Vi erbjuder även utvalda viner till festmenyerna då 89 procent av de som vill handla mat på nätet även vill ha möjlighet att köpa vin samtidigt, enligt en färsk undersökning som MatHem låtit göra", säger Tomas Kull, VD på MatHem.se

Den första festmiddagen som presenteras är Monikas festmeny - kyckling.
Som förrätt serveras Caprese, en italiensk klassiker med mozzarella.
Till varmrätt blir det Parmalindad kycklingfilé med balsamicosås. Detta är en festlig rätt med kycklingfilé som är en perfekt bjudrätt eftersom förberedelserna kan göras i god tid och sedan kan man ägna sig åt gästerna!
Efterrätten är smulpaj med rabarber och jordgubbar. En blanding av sött och syrligt när det är som bäst!

Den andra festmiddagen som presenteras är Monikas festmeny - fisk.
Som förrätt serveras Creme Ninon med ungstorkad Parmaskinka.
Till varmrätt blir det fiskrullader i saffranssås. Detta är vackra tvåfärgade fiskrullader i gyllengul saffranssås som är lätta att laga trots sitt avancerade utseende.
Efterrätt är Monikas Oscar II tårta.

Kostnaden är 990:-, alt. 1 390:- med vin.

Vinerna som passar till väljs ut av erfarna sommelier och säljs av Antipodes Premium Wines Ltd. Servicen är helt laglig och Antipodes Premium Wines Ltd betalar alla svenska skatter åt kunden.

Tomas Kull
www.mathem.se

Om Mathem.se
MatHem.se är ett av de ledande e-handelsföretaget som har en komplett matbutik på nätet och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm , Uppsala, Malmö, Lund och Helsingborg. MatHem.se blev 2010 utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet.